• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

راه آهن آذربایجان غربی ظرفیت جابجایی سالانه ۱۰ میلیون تن بار را دارد

  • کد خبر : 108372
  • 25 خرداد 1402 - 13:00
راه آهن آذربایجان غربی ظرفیت جابجایی سالانه ۱۰ میلیون تن بار را دارد
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ایستگاه های راه آهن این استان ظرفیت جابجایی و حمل سالانه حدود ۱۰ میلیون تن بار و ۱.۵ میلیون نفر مسافر را دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی آذربایجان غربی، سید محسن حمزه لو در دیدار با عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور، اظهار کرد: از ۱۱ ایستگاه راه آهن در حوزه آذربایجان‌غربی، هفت ایستگاه راه آهن در ارومیه و جنوب استان قرار دارد که نواقصات این ایستگاه‌ها برای حمل بار تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: ایستگاه باری راه آهن ارومیه طی روزهای آینده تکمیل و به بهره بردای می رسد و ایستگاه باری نقده نیز تا پایان سال جاری تحویل بهره بردار (اداره کل راه آهن آذربایجان ) خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: نواقصات ایستگاه باری مهاباد و میاندوآب نیز توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیمان سپاری شده و این نواقصات نیز تا یک سال آینده تکمیل می شود.

حمزه لو افزود: جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقص‌ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت مسافری ایستگاه های راه آهن آذربایجان غربی به خصوص ایستگاه نقده با توجه به تردد زائران در ایام اربعین حسینی مورد توجه ویژه قرار دارد.

حمزه لو اضافه کرد: فراهم‌سازی زمینه حمل‌ونقل باری در ایستگاه های راه‌آهن به خصوص ایستگاه ارومیه در توسعه پایانه‌های مرزی استان و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، تصادفات و آلودگی ها نقش ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت های تجاری با کشورهای همجوار و اتحادیه اروپا است و می توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری را برد.

وی ادامه داد: ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور سال گذشته به بخش راه‌آهن آذربایجان‌غربی مصوب شده که طی تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});