• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
7
وزیر دفاع ترکیه خبر داد:

ترکیه و آمریکا در حال مذاکره بر سر جنگنده های اف-۱۶ و اف-۳۵ هستند

  • کد خبر : 38326
  • 26 آبان 1400 - 13:00
ترکیه و آمریکا در حال مذاکره بر سر جنگنده های اف-۱۶ و اف-۳۵ هستند
یاز اکو - وزیر دفاع ترکیه گفت: ترکیه و آمریکا مذاکرات جداگانه‌ای را برای درخواست ترکیه در مورد خرید 40 فروند جنگنده اف-16 و بازپرداخت هزینه جت‌های اف-35 که آمریکا تحویل نداده است، آغاز کرده‌اند. به همین منظور یک هیئت ترکیه ای به واشنگتن اعزام شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت ،خلوصی آکار ، وزیر دفاع ترکیه گفت: “هیاتی از وزارت دفاع هم اکنون در ایالات متحده است تا در مورد همه این موضوعات با همتایان خود گفتگو کند.

آکار با یادآوری اینکه ترکیه به دلیل استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه از برنامه F-35 خارج شد و جنگنده‌هایی که ترکیه پول ان ها را پرداخت کرده بود، تحویل داده نشد، گفت: پس از این تحولات، هیئت‌های ترکیه و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند. دیدگاه ها و خواسته های ما برای بازپرداخت مبالغی که ترکیه برای F-35 انجام داده و سایر خساراتی که متحمل شده است، اعلام شده است.

وی گفت: ترکیه خواهان باز پرداخت ۱٫۴ میلیارد دلار برای ۵ هواپیمای است که ایالات متحده از تحویل انها سر باز می زند.

آکار تصریح کرد: توافق شده است که این هیئت ها در اوایل سال ۲۰۲۲ مجدداً در ایالات متحده ملاقات کنند تا درباره مسائل مالی گفتگوهای مفصلی انجام دهند.

وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت: “ما فکر می کنیم که ایالات متحده رویکرد مثبتی خواهد داشت. اما ما تحولات را دنبال می کنیم زیرا روند باید از طریق تصویب کنگره طی شود. اگر نگرش آمریکا منفی باشد، ترکیه باید گزینه‌های دیگری را برای امنیت خود در محیطی پر از تهدید ارزیابی کند.»

انتظار می رود هیئتی از ایالات متحده در ماه آینده برای پیشبرد درخواست دولت ترکیه برای F-16 در ترکیه حضور یابندو  پیش بینی می شود مذاکرات ماه ها طول بکشد تا به کنگره آمریکا ارائه شود. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});