• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

درد دل اهالی روستای گلفرج جلفا؛

  • کد خبر : 16030
  • 02 خرداد 1400 - 20:00
درد دل اهالی روستای گلفرج جلفا؛
یاز اکو - فقدان آب، اساسی‌ترین مشکل روستائیانی که در حاشیه رود پرآب ارس زندگی می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تبریز من ، سال پر مشقتی در روستای گلفرج جلفا سپری می‌شود. تنها منبع دائمی آب برای استفاده دامداری و کشاورزی که از یک قنات تاریخی استفاده می‌شود بدلیل خشکسالی‌های درازمدت در حال خشکیدن است و امیدی به جاری شدن حداقلی در چند ماه آینده نیست. در حال حاضر دامداران نبز برای سیراب کردن گله‌ها به مشکل برخورده‌اند. با آنکه فصل بهار است اما سرنوشتی غمبار معدود درختان موجود را تهدید می‌کند.

آب شرب گلفرج از یک حلقه چاه عمیق در روستای آغبلاغ تامین می‌شود. فرسودگی شبکه و برداشت‌های بی‌رویه در طول مسیر، از مشکلات دیرینه‌ای است که علیرغم پیگیری‌های مستمر اهالی، هیچگاه هیچ مسئولی بصورت جدی برای رفع آن اقدام نکرده است. قطعی برق هم مزید بر علت شده و روستائیان را در مضیقه تام قرار داده است، بطوری که در زمان قطعی برق پمپ‌ها طبیعتا خاموش و آب شبکه کلا تخلیه می‌شود و وصل مجدد آن نصف روز طول می‌کشد البته به شرطی که اتفاقی در شبکه رخ ندهد و اگر چنین شود مصیبت عظمای دیگری شکل می‌گیرد.

با آنکه در حاشیه چند کیلومتری از کانال انتقال آب ارس قرار داریم اما زندگی در کویری سوزان را تجربه می‌کنیم و هرچند بیشترین پیگیری‌ها در این خصوص شده، اما نتایج همچنان مبهم هست.

ما همچنان پیگیر خواهیم بود. ولی مسئولین محترم آگاه باشند که مشکل فوق‌العاده جدی فقدان آب، این روستای تاریخی و چند هزار ساله را به آخرالزمان رسانده و اگر همچنان به بی‌توجهی ادامه دهند امیدی به بقای این روستای مرزی و محروم نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});