• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

طرح‌های مرتبط با ژئوپارک مراغه در قالب فرصت‌های مطالعاتی تعریف می‌شود

  • کد خبر : 64310
  • 07 خرداد 1401 - 13:30
طرح‌های مرتبط با ژئوپارک مراغه در قالب فرصت‌های مطالعاتی تعریف می‌شود
یاز اکو - رئیس اداره محیط زیست مراغه با بیان اینکه مراکز دانشگاهی شهرستان نسبت به هدایت پایان‌نامه‌های دانشجوئی به موضوعات مرتبط با ژئوپارک اقدام می‌کنند، گفت: طرح‌های مرتبط با ژئوپارک مراغه در قالب فرصت‌های مطالعاتی پسادکتری تعریف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، غلامرضا زارع روز شنبه با اشاره به اینکه نخستین جلسه از کارگروه ایجاد و ثبت ژئوپارک مراغه برگزار و معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار این شهرستان ویژه به عنوان رئیس کارگروه تعیین شد، اضافه کرد: چارت تشکیلاتی کارگروه، تقسیم کار و وظایف هریک از ارگانهای مربوطه نیز به زودی با هماهنگی اعضا توسط دبیرخانه تعیین می‌شود.

وی افزود: در این جلسه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیز به عنوان دبیر کارگروه تعیین شد؛ ضمن اینکه تعداد دیگری از مسئولان نیز به جمع اعضای کارگروه اضافه خواهند شد.

به گفته وی و بر اساس مصوبه‌های نخستین جلسه کارگروه ایجاد و ثبت ژئوپارک مراغه، دانشگاه دولتی این شهرستان پروپوزال اولیه برای ایجاد ژئوپارک را تهیه کرده و تمامی اعضای کارگروه نیز نسبت به ارسال داده‌های خود در زمینه ژئوپارک به مسئولان دانشگاه تا پایان روز سه‌شنبه، دهم خردادماه جاری اقدام می‌کنند.

زارع اظهار داشت: با تاکید فرماندار مراغه، مراکز دانشگاهی شهرستان نسبت به دریافت مجوز رشته‌های زمین‌شناسی و دیرینه‌شناسی برنامه‌ریزی می کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌های این جلسه دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مسائل مربوط به مطالعات حقوقی ژئوپارک مراغه، اطلاعات لازم را جمع‌بندی و به دبیرخانه ارائه خواهد کرد.

رئیس اداره محیط زیست مراغه ادامه داد: دبیرخانه این کارگروه نیز باید هماهنگی لازم را با سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به عمل آورد و با هدف آشنایی بیشتر اعضای کارگروه با ظرفیت‌های محلی هم بازدید از ژئوسایت‌های شهرستان با حضور تمامی اعضا در دستور کار قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});