• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

۲ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت

  • کد خبر : 83890
  • 10 آبان 1401 - 13:00
۲ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت
یاز اکو - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون ۴۸۰ هزار نفر در استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، دکتر وحید مجیدی، در این دیدار، افزود: عموم مردم برای بهره‌مندی از بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا سایت خدمات شهروندی بیمه سلامت با پرداخت حق بیمه مشخص شده از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

وی ادامه داد: حداکثر مبلغ پرداختی برای بیمه‌ی کامل سالانه‌ی‌ هر نفر طبق قانون سال قبل، ۸۶۰ هزار تومان است.

مجیدی افزود: با اقدامات ارزنده دولت و پوشش بیمه‌ای کامل سه دهک پایین جامعه بصورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند به جرأت می‌توانیم بگوییم که فرد بیمه نشده‌ای در جامعه نداریم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در راستای حمایت از جوانی جمعیت از سال گذشته همه خدمات درمان نازایی و درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به حال ۳ هزار ۴۵۸ نفر فرد نابارور در سیستم بیمه سلامت ثبت و نشان‌دار شده و بیش از سه میلیارد تومان هزینه خدمات درمان ناباروری در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در مراکز دولتی و عمومی غیردولتی درمان ناباروری استان ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت و ۱۰ درصد فرانشیز نیز توسط بیمه شده پرداخت می‌شود و در مراکز خصوصی نیز ۷۰ درصد توسط بیمه پرداخت می‌شود.

توجه حوزه سلامت به مناطق محروم و حاشیه‌نشین است

وی سپس با اشاره به توجه حوزه سلامت به مناطق محروم و حاشیه‌نشین گفت: ۲۰۲ منطقه آسیب پذیر در استان آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است که با بررسی‌های میدانی افرادی که جزو سه دهک پایین بوده و بیمه نشده‌اند، بصورت رایگان بیمه می‌شوند.

مجیدی، با اشاره به توجه این سازمان بیمه‌ای به درمان ناباروری مبنی بر سیاست‌های بالادستی بهداشت و درمان گفت: سازمان بیمه سلامت سالانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان هزینه‌ی ناباروری و نازایی را تعهد کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از تحت پوشش قرار دادن ۴۹۰۰ نفر بیمار خاص در استان خبر داد و گفت: در طی سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه‌ی درمان پرداخت کردیم.

مهندس علی اصغر فاتحی‌فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از خدمات ارزنده بیمه سلامت در استان در زمینه‌های مختلف از جمله تحت پوشش قراردادن بیمه درمان ناباروری گفت: جهاد دانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی و نهاد انقلابی همواره وظیفه خود می‌داند که در کنار سایر ارگانها در زمینه‌های مختلف به مردم عزیز خدمت نماید.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی از سالهای گذشته اقدام به راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در استان نموده است و خدمات بسیار خوبی به مردم استان و همچنین استانهای همجوار می‌دهد، اظهار امیدواری کرد با همکاری بیمه سلامت بتواند در این زمینه بیش از پیش به ارائه خدمات ارزنده ادامه دهد.

دغدغه زوجهای نابارور تامین هزینه‌های گزاف فرایند درمان است

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین دغدغه زوجهای نابارور تامین هزینه‌های گزاف فرایند درمان می‌باشد، افزود: با پوشش بیمه‌ای توسط بیمه سلامت در بحث درمان ناباروری بخش عمده‌ای از مشکلات این قشر از مردم مرتفع خواهد شد که این کار بسیار ارزشمندی است که توسط بیمه سلامت در کشور انجام می شود.

فاتحی‌فر، تاکید کرد: در اسرع وقت نسبت به رفع موانع موجود در راه بهره‌مندی بیماران مرکز درمان ناباوری جهاددانشگاهی برداشته شود تا این بیماران بتوانند بصورت مستقیم از خدمات بیمه سلامت در فرایند درمان خود بهره مند شود.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه علمی و دانشگاهی خدمات ارزنده‌ای در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و البته خدمات پزشکی به مردم ارائه می‌دهد افزود: با راه‌اندازی معاونت تجاری سازی بدنبال حمایت از نخبگان و نوآوران در زمینه‌های مختلف هستیم.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های فرهنگی، از جمله خبرگزاری ایسنا و مرکز افکارسنجی گفت: جهاددانشگاهی خود را مؤظف می‌داند تا خدمات شایسته دستگاه‌ها به مردم عزیز را بصورت مطلوب اطلاع رسانی نماید.

وی افزود: ما در جهاددانشگاهی با بهره‌مندی از متخصصین جامعه شناسی و افکار سنجی می‌توانیم نسبت به ارزیابی و سنجش میزان رضایتمندی و همچنین میزان آشنایی مردم با خدمات بیمه سلامت در خدمت شما باشیم.

در انتهای این دیدار سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی استان از قسمت‌های مختلف بیمه سلامت از جمله میز خدمت بازدید و در جریان روند کاری آن مجموعه قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});