• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

صادرات بیش از ۲۲۲ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در نیمه اول سال

  • کد خبر : 82262
  • 25 مهر 1401 - 15:00
صادرات بیش از ۲۲۲ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در نیمه اول سال
یاز اکو - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۲۲۲ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۶ماهه گذشته صادرات شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، کلیم اله وثوقی ۲۵ مهر در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده‌اند، گفت: این کالاها از پایانه مرزی بیله‌سوار به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و کشورهای آسیای میانه صادرات شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل افزود: از این تعداد ۱۸۶ هزار و ۲۴۲ تن کالا توسط ۸ هزار و ۲۸۳ دستگاه کامیون ایرانی، ۳۱ هزار و ۴۷۸ تن کالا توسط هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون گرجی و ۴ هزار و ۴۷۰ تن کالا نیز توسط ۲۵۸ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها از مرز خارج شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل عمده کالاهای صادراتی را سیب‌زمینی، کاشی، نمک، سنگ ساختمانی، نئوپان، پروفیل و انواع سنگ ساختمانی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد از کالاهای صادراتی توسط کامیون‌های ایرانی انجام شده است.

میزان واردات از مرز بیله سوار

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در مدت یاد شده واردات ۵ هزار و ۲۵۰ تن کالا را از پایانه مرزی بیله‌سوار یادآور شد و اظهار کرد: این میزان کالا توسط ۲۶۲ دستگاه وارد مرز شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای وارداتی را انواع نخ و الیاف مصنوعی بر شمرد و بیان کرد: ۶۵ درصد از کالاها توسط کامیون ایرانی، ۲۷ درصد توسط کامیون آذری و ۸ درصد نیز توسط کامیون‌های گرجی و سایر ملیت‌ها وارد مرز شده‌اند.

وثوقی در ۶ماهه گذشته از ترانزیت خروجی ۳۴۶ هزار و ۲۲۳ تن کالا توسط ۱۵ هزار و ۴۹۶ دستگاه از مرز بیله‌سوار خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ترانزیت خروجی حدود ۲۱۸ هزار و ۹۵۶ تن بود ۵۸ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی گفت: در این مدت ۲۲۳ هزار و ۷۲۷ تن کالا توسط ۱۰ هزار و ۲۱۹ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه از این تعداد ۸ هزار و ۲۳۶ تن کالا توسط ۵۱۸ دستگاه کامیون ایرانی، ۱۵۷ هزار و ۸۷۸ تن توسط ۶ هزار و ۸۵۶ دستگاه کامیون آذری، ۴۴ هزار و ۳۶۰ تن کالا توسط ۲ هزار و ۹۶ دستگاه کامیون ترکیه و ۱۳ هزار و ۲۵۳ تن کالا نیز توسط ۷۴۹ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت شده‌اند، افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹۲ درصدی را در ترانزیت ورودی شاهد هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});