• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

طالبان بر علیه موسیقی؛ حمله به آلات موسیقی در کابل + عکس

  • کد خبر : 29548
  • 19 شهریور 1400 - 13:59
طالبان بر علیه موسیقی؛ حمله به آلات موسیقی در کابل + عکس
یاز اکو - پس از تصرف افغانستان توسط گروه طالبان، تعدادی قوانین جدید وضع شده است. شبه نظامیان جنبش ابتدا همه تبلیغات با چهره زنانه در خیابان ها و تصاویر سالن های زیبایی را با رنگ آمیزی سیاه پوشاندند. زنان به هنگام حضور در بیرون از خانه بایستی با پوشش و حجاب کامل بایستی باشند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از قفقاز اینفو می نویسد که موسیقی و هنر نیز نتوانستند از قوانین جدید فرار کنند. شبه نظامیان طالبان از روز اول ممنوعیت پخش موسیقی در این کشور را اعلام کرده و آن را غیرقانونی اعلام کردند. آنها موسیقیدانان و هنرمندان موسیقی را به دلیل خیانت به مواضع خود در مورد قوانین اسلامی هدف تخریب قرار داده اند. نمایندگان این جنبش در بسیاری از شهرها و ولایت های افغانستان از فرصت استفاده کرده و آلات موسیقی را از بین می برند.

بطوریکه تصاویری از نابودی آلات موسیقی توسط طالبان در موسسه ملی موسیقی کابل در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. طاهر قدیری سفیر افغانستان در لهستان از تخریب آلات موسیقی توسط طالبان انتقاد کرده است.

وی گفت: امروز ارکستر زهره گروه موسیقی متشکل از زنان کابل از بین رفت. امروز ما شاهد مرگ موسیقی در افغانستان هستیم.

در عین حال، ژروم استارکی روزنامه نگار بریتانیایی نیز عکس هایی از آلات موسیقی تخریب شده را به اشتراک گذاشت و گفت که دو پیانوی بزرگ در استودیوهای ضبط صدا در کابل نابود شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});