• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

وام برای پولدارها؛ مردم از دریافت وام فوری محروم هستند

  • کد خبر : 106078
  • 02 خرداد 1402 - 14:30
وام برای پولدارها؛ مردم از دریافت وام فوری محروم هستند
یاز اکو - این روزها اگر به هر بانک برای گرفتن وام برای مصارف فوری سری بزنید تنها این صحبت را می‌شنوید که طبق دستور بانک مرکزی جلوی تسهیلات بانک‌ها گرفته شده و تنها به افرادی وام پرداخت می‌شود که پول خود را در بانک مسدود کرده باشند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، این روزها تنها راه دریافت وام رسوب پول در بانک‌ها است، برای پیگیری موضوع به چند بانک در سطح شهر تهران سری زدم ابتدا به بانک رسالت شعبه شریعتی تهران رفتم و پروسه دریافت وام از این بانک را جویا شدم، کارمند اعتبارات این بانک گفت: برای اینکه بتوانید از این بانک وام بگیرید باید پول در حساب رسوب کند، یعنی تنها دریافت حقوق از این بانک برای اخذ وام کافی نبوده و نیاز است که پولی را در حساب خود بلوکه کنید تا بتوانید وام دریافت کنید.

سریع وام بگیرید!

از بانک رسالت به یکی از شعبات بانک کشاورزی رفتم که در درب ورود خود یک بنر بزرگ با این عنوان زده بود؛ «سریع وام بگیرید»، این بانک با عنوانی به نام طرح احسان به مشتریان خود وام می‌دهد نزد مدیر اعتبارات بانک رفته و آن هم من را به دستورالعمل پرداخت وام در تابلوی اعلانات بانک ارجاع می‌دهد که به شرح زیر است:

طبق دستورالعمل بانک کشاورزی برای اینکه بتوانید وام فوری یک ماهه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان بگیرید باید ۳۵۷ میلیون تومان پول را یک ماه در بانک بخوانید، اگر بخواهید در مدت سه ماه وام بگیرید، باید مبلغ ۱۱۵ میلیون تومان را ۳ ماه در بانک بخوابانید تا ۵۰ میلیون تومان وام بگیرید.

سوال اینجاست؛ فردی که ۳۵۷ میلیون تومان پول نقد در حساب دارد واقعاً نیازی به ۵۰ میلیون تومان وام دارد؟

از خرداد ماه ۱۴۰۱ گرفتن وام سخت شده است

نا امید از بانک کشاورزی به یکی از شعبات مرکزی بانک ملت می‌روم؛ از متصدی اعتبارات بانک سوال می‌کنم آیا تسهیلاتی به مردم عادی پرداخت می‌کنید؟ که متصدی می‌گوید پرداخت وام به صورت فوری از خرداد ماه ۱۴۰۱ مشکل شده و تنها افرادی می‌توانند وام دریافت کنند که حداقل ۳ ماه پول را در بانک خوابانده باشند و این روند تا به امروز ادامه دارد اما احتمال دارد در ابتدای خرداد ماه بانک مرکزی دستورالعمل جدیدی را برای ارائه وام ارائه کند که پرداخت وام سهل الوصول تر شود.

وام فقط با میانگین موجودی ۶ ماهه

به یکی از شعبات مرکزی بانک ملی رفته و از ارائه تسهیلات سوال می‌کنم، مدیر اعتبارات درباره اعطای وام فوری می‌گوید روند اعطای تسهیلات خواباندن ۱۰ میلیون تومان پول یعنی ۱۰ درصد از مبلغ وام در حساب بانک ملی و دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی آن هم از نوع کارت خرید کالا است. به گفته این مدیر بانکی احتمال دارد ۱۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش یابد اما باید منتظر اوایل خرداد ماه و دستورالعمل جدید بانک مرکزی بود.

به بانک توسعه تعاون هم سری می زنم تا ببینم این بانک هم می‌تواند تسهیلات ارائه دهد یا خیر، یکی از متصدیان این بانک می‌گوید خواباندن ۱۵ درصد از مبلغ وام در ۵ ماه به شما امکان تسهیلات می‌دهد

از دی ماه سال ۱۴۰۱ جلوی ارائه تسهیلات را گرفته اند

یکی از متصدیان اعتبارات بانک تجارت می‌گوید: از ابتدای دی ماه سال گذشته امکان ارائه تسهیلات خرد را نداشته و تنها به مشتریانی وام می‌دهیم که معدل حساب دارند، البته از ابتدای سال این روند سخت‌تر شده و تنها به کدهای حقوقی یا شرکت‌های خوب تسهیلات ارائه شده و تسهیلات خرد نداریم.

وام یک ماه با یک هشتم مسدودی پول

به بانک قرض الحسنه مهر می‌روم، این بانک و بانک رسالت بسیار مدعی هستند که توانسته اند تسهیلات خرد را به سهولت در اختیار مردم قرار دهند، اما این بانک نیز رویه‌ای مانند بانک‌های دیگر دارد. متصدی بانک به خود زحمت نمی‌دهد که توضیح بدهد و می‌گوید تسهیلات را در تابلو اعلانات نوشته ایم

بانک قرض الحسنه مهر در این دستورالعمل آورده است: ۱۰۰ درصد میانگین موجودی را می‌توان در ۸ ماه دریافت کرد، اما برای دریافت فوری وام تنها یک هشتم آن را می‌توان از طریق معدل حساب وام گرفت، یعنی اگر فردی می‌خواهد ۱۰۰ میلیون تومان وام خرد از بانک مهر ایران بگیرد باید ۸۰۰ میلیون تومان پول را در یک ماه در حساب خود حبس کند و طبیعتاً فردی که این میزان پول دارد برای ۱۰۰ میلیون تومان حاضر نیست که چنین اقدامی را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});