• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
0

طرح ساماندهی ۴۸ هکتار بافت ناکارآمد تبریز ۱۵ درصد پیشرفت دارد

  • کد خبر : 144061
  • 06 خرداد 1403 - 19:30
طرح ساماندهی ۴۸ هکتار بافت ناکارآمد تبریز ۱۵ درصد پیشرفت دارد
یازاکو - شهردار تبریز با بیان اینکه شهرک جوانان برای رفع خطر ساکنان ۴۸ هکتار از بافت ناکارآمد این شهر اجرا می شود، گفت: در زمان کنونی عملیات ساخت واحدهای مسکونی در این اراضی با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

«یعقوب هوشیار» روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی تبریز اعلام کرد: برای این پروژه یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در ۱۰۹ بلوک پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه هر بلوک در سه طبقه و هر طبقه دارای سه واحد مسکونی است، اظهار کرد: برای این پروژه تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد ریال صورت وضعیت تنظیم و به صورت همزمان عملیات اجرایی پنج بلوک شروع شده است.

شهردار تبریز گفت: تلاش می شود بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و مساعد بودن شرایط، تا پایان سال آینده این واحدها تکمیل و به بهره برداری برسد.

هوشیار، با اشاره به مطالعات انجام شده این پروژه، ادامه داد: با توجه به تاخیر در تحویل زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی و طولانی شدن مطالعات انجام شده، از بهمن سال گذشته خاکبرداری این پروژه شروع شده و تلاش می شود تا پایان سال جاری اسکلت بندی آن به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های این شهرک و جنگل کاری ۵۰ هکتاری این پروژه بر عهده دولت است، یادآور شد: مقرر شده این اقدامات تا یک سال آینده انجام شود.

شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز منتظر اقدامات دولت در این پروژه نیست و عملیات عمرانی برای احداث و تکمیل واحدهای مسکونی را با سرعت بالا اجرا می کند.

هوشیار، افزود: ۲۰ درصد فضای اشغال این پروژه، مسکونی و ۸۰ درصد آن نیز به کاربری عمومی مانند پارکینگ، پارک، مدرسه و سایر کاربری ها تعلق می گیرد.

وی با اشاره به برنامه شهرداری تبریز برای اجرای فضای سبز در سطح ۵۰ هکتار از اراضی این شهرک، اظهار کرد: عملیات ایجاد فضای سبز در این پروژه از هفته آینده آغاز می شود.

کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});