• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

۱۴۸ هزار و ۱۰۰ تن کالا از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز ترانزیت شد

  • کد خبر : 106255
  • 04 خرداد 1402 - 13:00
۱۴۸ هزار و ۱۰۰ تن کالا از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز ترانزیت شد
یاز اکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۸ هزار و ۱۰۰ تن کالا از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز ترانزیت شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده، روز پنجشنبه افزود: از این میزان، ۱۱۸ هزار و ۵۰۰ تن کالای ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه مرزی جلفا و ۲۹ هزار و ۶۰۰ تن از پایانه مرزی نوردوز انجام شده است.

وی میزان واردات و صادرات سال جاری از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز را ۳۷۲ هزار تن اعلام و اظهار کرد: این میزان شامل ۱۷۹ هزار تن واردات و صادرات از پایانه مرزی جلفا و ۱۹۳ هزار تن از پایانه مرزی نوردوز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری ۶ هزار و ۲۴۶ دستگاه کامیون ایرانی و ۱۰ هزار و ۴۰۰ کامیون خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

علیزاده، ادامه داد: در این مدت ۱۰ هزار و ۵۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ کامیون خارجی نیز از مرز نوردوز تردد کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۸۰۰ مسافر داخلی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۸۵ هزار و ۵۰۰ مسافر از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده اند.

علیزاده، افزود: در این بازه زمانی بیش از ۳۷ هزار وسیله نقلیه سنگین باری و یک هزار دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی نیز از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند.

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});