• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

پزشکیان: قرار بود سال ۱۴۰۴ در منطقه اول باشیم/ قانون برنامه و بودجه ۲۵ درصد هم اجرا نشد

  • کد خبر : 106622
  • 07 خرداد 1402 - 21:00
پزشکیان: قرار بود سال ۱۴۰۴ در منطقه اول باشیم/ قانون برنامه و بودجه ۲۵ درصد هم اجرا نشد
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان و مسئولان امروز باید پایبند به آنچه که در قانون وجود دارد باشند و آن‌ها را اجرا کنند.

مسعود پزشکیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشکر از مقام معظم رهبری، خدا و امام به معنای اجرای دستورات و فرامینی است که مشخص شده و باید اجرا شود.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر دو مقوله پایبندی به تعهدات و انصاف در اجرای این تعهدات و پایبندی ها، به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر در خصوص عمل به تعهدات اشاره و تصریح کرد: از بین فریضه‌هایی که خداوند مطرح کرده هیچ فریضه‌ای به اندازه فریضه پایبندی به تعهدات در بین جریان‌ها و تشکل‌های مختلف وجود ندارد و همه قبول دارند که باید به تعهدات پایبند باشند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز ما باید پایبند به آنچه که در قانون اساسی، سیاست‌های کلی، قانون برنامه و چشم انداز وجود دارد باشیم و آن‌ها را اجرا کنیم. قرار بود در سال ۱۴۰۴ در منطقه اول باشیم. قرار بود مسکن مردم را درست کنیم و مسئولان قانون برنامه و بودجه را ۲۵ درصد هم اجرا نکرده اند و قرار است قانونی دیگری بنویسیم، اما اگر قرار است قانون را اجرا نکنیم چرا باید قانون بنویسیم؟

پزشکیان افزود: در دیداری که با بازنشستگان داشتم اعتراض داشتند که چرا حقوقشان با توجه به تورم افزوده نمی‌شود؟ آن‌ها اعتراض داشتند که حقوقشان با توجه به تورم افزایش نداشته و زندگی‌شان با حقوقشان نمی‌چرخد که به عنوان نماینده جوابی برای آن‌ها نداشتم.

وی ضمن اشاره به اینکه بسیاری از قوانینی که مربوط به حقوق ملت است اجرا نمی‌کنیم، گفت: از بند ۱۹ تا بند ۴۲ قانون اساسی مربوط به حقوق ملت است که آیا آن را اجرا می‌کنیم؟ مسکن مردم، حق دفاع، زندان قوه قضائیه را راحت می‌توانیم بگیریم و اجازه ندهیم که در جایی بررسی و رسیدگی شود. ما باید به قانون پایبند باشیم و هیچ فریضه‌ای به اندازه پایبندی به قانون مهم نیست. باید حقوق ملت و انصاف را در اجرای قانون مراعات کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: جامعه ما در حالت عادی باید زندگی کند. الان اگر تورم ۱۰ درصد هم بالا برود مردم دیگر تحمل آن را ندارند. صدای مردم بلند است و ما در مجلس باید این صدا را بشنویم.

پزشکیان افزود: کارمند معمولی نمی‌تواند در مسکن معمولی زندگی کند و حقوق ۸ میلیون تومانی کفاف مسکن او را نمی‌دهد. آیا با ۸ تا ۱۰ میلیون می‌توان در تهران زندگی کرد؟ دولت قول داده مسکن درست کند، اشتغال ایجاد کند و… که انجام نداده است. گردن‌های ما در مقابل حرف هایمان گرو است.

پزشکیان گفت: حضرت علی (ع) خطاب به مالک گفته است هر آنچه برای قوم و خویش و حزب و جناح خود می‌خواهی برای مردم نیز بخواه؛ آیا ما با مردم اینگونه رفتار می‌کنیم؟ باید به قانون عمل کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});