• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

تداوم بارش‌های متناوب در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 106981
  • 11 خرداد 1402 - 12:00
تداوم بارش‌های متناوب در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وضعیت ناپایدار جوی تا روز یکشنبه هفته آینده، بارش و رگبار باران در سطح استان به ویژه منطقه ارسباران ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، روز پنجشنبه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی امروز در نیمه شرقی و شمالی استان فعال بوده و موجب ناپایداری جو، ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تشدید می شود، اظهار کرد: در چنین وضعیتی، احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه افزایش نسبی دمای استان پیش بینی می شود، گفت: در نواحی جنوبی استان احتمال خیزش یا نفوذ گرد و خاک وجود دارد.

امیدفر، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

تداوم بارش‌های متناوب در آذربایجان‌شرقی

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر شهرهای استان بارندگی روی داده به طوری که بیشترین بارندگی به میزان ۹.۷ میلی متر از سراب و کمترین بارش به میزان سه دهم از هوراند گزارش شده است.

امیدفر، افزود: در این بازه زمانی شهرهای مراغه، عجبشیر، کلیبر و بندر شرفخانه با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد گرمترین و ورزقان با دمای هفت درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۵ درجه سانتی گراد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});