• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

تردد ۷۱۷کامیون از مرز بازرگان در ۲۴ ساعت/ مرز تجاری بسته نیست و فعالیت مسافری هم از سرگرفته شد

  • کد خبر : 32779
  • 17 مهر 1400 - 10:00
تردد ۷۱۷کامیون از مرز بازرگان در ۲۴ ساعت/ مرز تجاری بسته نیست و فعالیت مسافری هم از سرگرفته شد
یاز اکو - سخنگوی گمرک گفت: نه تنها فعالیت مرز مهم تجاری بازرگان متوقف نشده بلکه از شب گذشته پایانه مسافری گمرک مرزی بازرگان پس از یک و نیم سال توقف ِفعالیت، به دلیل شیوع کرونا، مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس ،سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک اظهار داشت: میزان کامیون ورودی از مرز بازرگان از صبح روز ۱۵ مهر ماه تا صبح جمعه ۱۶مهرماه ۴۴۸ دستگاه کامیون بود که ۲۶۶ دستگاه آن کامیون ایرانی و ۱۸۲ دستگاه آن کامیون خارجی بود.

وی افزود : در این مدت ۲۶۹ دستگاه کامیون نیز از مرز بازرگان به سمت ترکیه تردد داشتند که ۱۴۰ دستگاه از آن کامیون ایرانی و ۱۲۹ دستگاه آن کامیون خارجی بودند.

لطیفی گفت: در روز ۱۴ مهر ماه ۵۹۷دستگاه کامیون، ۱۳مهر ماه ۸۱۱دستگاه،روز دوازدهم مهر ماه ۷۰۷ دستگاه، روز یازدهم مهر ماه ۷۲۹ دستگاه و در روز دهم مهر ماه نیز ۷۰۸دستگاه کامیون حامل کالا از این مرز تردد داشته اند.

فعالیت مرز بازرگان متوقف نشده است

وی ضمن تکذیب شایعه ای که اخیرا توسط برخی رسانه‌های خارجی در خصوص توقف در فعالیت مرز بازرگان داشت، گفت : همانطور که گفته شد نه تنها فعالیت این مرز مهم تجاری متوقف نشده بلکه از شب گذشته پایانه مسافری گمرک مرزی بازرگان پس از یک و نیم سال توقف ِفعالیت، به دلیل شیوع کرونا، مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است.

سخنگوی گمرک گفت: تجارت و روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی به ویژه دولت مردمی سیزدهم است و طرح شایعاتی از این دست توسط برخی از رسانه های خارجی نمی تواند مانع از روابط کشورمان با همسایگان شود.

لطیفی با اشاره به آمار تجارت کشورمان با ترکیه در ۶ماهه ۱۴۰۰ گفت: در نیمه نخست امسال هفت میلیون و ۲۱۴هزار تن کالای ایرانی به ارزش دو میلیارد و ۳۰۹میلیون دلار به ترکیه صادر شد و دو میلیون و ۱۱۸هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۴۳۵میلیون دلار، واردات از ترکیه داشتیم که رتبه این کشور در خرید کالاهای ایرانی در نیمه امسال، بعد از چین و عراق در رتبه سوم و در تامین کالا برای ایران نیز بعد از امارات و چین قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});