• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

خبر مهم خبرگزاری یونهاپ کره درباره آزادسازی پول های بلوکه ۷ میلیارد دلاری ایران در کره جنوبی

  • کد خبر : 10790
  • 23 فروردین 1400 - 11:30
خبر مهم خبرگزاری یونهاپ کره درباره آزادسازی پول های بلوکه ۷ میلیارد دلاری ایران در کره جنوبی
یاز اکو - یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی در تحلیلی با پرداختن به سفر «چانگ سای کِیون» نخست وزیر کره جنوبی به تهران نوشت: تهران و سئول در حال رایزنی درباره چگونگی آزادسازی بخشی از وجوه بلوکه شده ایران در بانک های کره جنوبی از طریق کانال سوئیس هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادنیوز، خبرگزاری یونهاپ کره نوشت: هیات کره ای با مقامات ایران برای بازگرداندن دارایی های مسدود شده در حال رایزنی است.

قرار است بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران که حدود ۷ میلیارد دلار است از طریق کانال تجارت بشردوستانه سوئیس که به منظور تسهیل صادرات کالاهای پزشکی به ایران طراحی شده است آزادسازی شوند.

ناظران انتظار دارند که چانگ در دیدارهای خود با مقام های ایرانی در مورد راه های تقویت روابط دو کشور و موضوع آزادسازی وجوه بلوکه شده ایران در حساب های دو بانک کره ای گفت و گو کند.

«چانگ سای کِیون» نخست وزیر کره جنوبی در حالی با استقبال محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی وارد تهران شد که سئول در تلاش است روابط خود با تهران را در میان تنش های ایجاد شده بر سر دارایی های بلوکه شده ایران در بامک های کره ای بهبود بخشد.

حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی های ایران از محل فروش نفت به کره جنوبی به دلیل تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران در دو بانک ره ای در ئول بلوکه شده است.

سفر سه روزه چونگ به تهران چند روز پس از آن انجام شد که تهران سه ماه پس از توقیف یک کشتی کره ای به دلیل آلودگی نفتی و عدم رعایت پروتکل های زیست محیطی، این تانکر و ناخدای آن را آزاد کرد و زمینه را برای ایجاد روابط بهتر دوجانبه فراهم کرد.

انتظار می‌رود که چانگ در جریان سفر سه روزه خود به ایران که سه شنبه به پایان می رسد، در مورد راه های بهبود روابط سئول و تهران و سایر موارد با مقام های ایرانی گفت و گو کند. این سفر اولین سفر یک نخست وزیر کره جنوبی در ۴۴ سال گذشته به تهران است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});