• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

وجود ۵۵۴ معدن فعال در سطح آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 103946
  • 13 اردیبهشت 1402 - 18:00
وجود ۵۵۴ معدن فعال در سطح آذربایجان شرقی
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۵۵۴ معدن در سطح استان در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جبار علی ذاکری در مراسم افتتاح پروژه فیلتر پرس باطله یک شرکت صنایع معدنی و تولیدی در اهر، ضمن گرامیداشت هفته کارگر و روز معلم گفت: توسعه معادن در استان در برنامه راهبردی دولت قرار گرفته و خوشبختانه در حال حاضر حدود ۵۵۴ معدن فعال در استان وجود دارد و در طول سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۲ معدن راکد در استان فعال شده و پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز تا ۴۵ معدن راکد مجدد فعال شود و با فعالیت این معادن توسعه اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته استان آذربایجان شرقی بهتر شود.

وی همچنین دومین برنامه راهبردی دولت در حوزه معدن را ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی استان عنوان کرد و خواستار توجه ویژه به این امر در ایجاد فرصت‌های تولید و اشتغال شد.

ذاکری با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه‌های برق استان آذربایجان شرقی جوابگوی انرژی برقی معادن نیست، گفت: یکی از معضلات معادن بزرگ در این استان استفاده از ظرفیت‌های شبکه برق می‌باشد که این امر مشکلاتی را برای شبکه برق استان ایجاد می‌کند و انتظار داریم معادن در کنار توسعه، بحث احداث نیروگاه را نیز در نظر داشته باشند و در این راستا به مس سونگون نیز اعلام کردیم هرچه سریعتر برای ایجاد نیروگاه برق برای مصارف خود اقدام کنند تا شاهد کاهش بار مصرف از شبکه برق استان باشیم.

وی گفت: در پروژه فیلتر پرس باطله شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل از تکنولوژِی جدید و نوظهور استفاده شده است و توصیه می‌کنیم برای افزایش بهره وری در معادن و کاهش اتلاف در معادن حتماً شرکت‌های فعال از این تکنولوژی‌های نوین استفاده کنند.

ذاکری همچنین افزود: کشور ایران در حوزه مواد و متالوژی در منطقه از معادن فلزات گرانبها و فلزات خاکی نایاب غنی می‌باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ادامه گفت: در این راستا برنامه پنج کشور توسعه یافته دنیا خودکفایی و بی نیازی می‌باشد که در برنامه کلان دولت سیزدهم نیز قرار گرفته و امیدواریم در معادن سطح کشور از این فرصت استفاده شود.

وی از سرمایه گذاران بخش خصوصی معدن مس انجرد شهرستان اهر نیز خواست در کنار بحث توسعه به انتظاراتی که مردم و روستائیان از آنها دارند رسیدگی کنند چرا که توسعه معادن در گرو توسعه منطقه می‌باشد که باید توجه ویژه شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});