• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12
رئیس جامعه هتل‌داران کشور خبر داد:

بیش از ۵۰ هزار نفر بیکار، ماحصل کرونا بر بخش هتل‌داری کشور است

  • کد خبر : 10818
  • 23 فروردین 1400 - 14:00
بیش از ۵۰ هزار نفر بیکار، ماحصل کرونا بر بخش هتل‌داری کشور است
یاز اکو - جمشید حمزه‌زاده با بیان اینکه به استناد شواهد در بحران‌های متعدد سال ۹۹ صنعت گردشگری و هتلداری کشور بیشترین آسیب را دیده است، گفت: بخش هتل‌داری کشور در نتیجه‌ی بحران‌های اقتصادی و سیاسی و البته همه‌گیری کرونا بیشترین آسیب را دیده و بیش از ۵۰ هزار نفر بیکار نشانگر این وضعیت اسفبار است.

رئیس جامعه هتل داران کشور در گفتگو با خبرنگار یاز اکو، از وجود ۵۹ هتل در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از کرونا بر صنعت گردشگری و هتل‌داری کشور وارد شده است و متاسفانه ۳۵۰ میلیارد از این میزان، سهم آذربایجان‌شرقی از این خسارات است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ حمایت جدی از طرف دولت برای حمایت از بخش گردشگری و هتل داری کشور صورت نگرفته است افزود: با وجود رایزنی‌های فراوان و برگزاری جلسات متعدد تنها دو بسته‌ی حمایتی از سوی دولت برای بخش گردشگری و هتلداری ابلاغ شد که متاسفانه این بسته‌ها در عمل و شکل اجرا به بسته‌های ضد حمایتی تبدیل شد!

حمزه‌زاده افزود: در بحث امهال مالیاتی بخش هتل‌داری و گردشگری مشمول ۱۰ درصد جریمه به خاطر این امهال مالیات شد.

وزارت نیرو با بخش گردشگری، بی‌رحمانه‌ برخورد کرد

وی تصریح کرد: در بحث امهال حامل‌های انرژی، وزارت نیرو به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن با بخش گردشگری کشور برخورد کرد.

حمزه‌زاده در ادامه از تعدیل نیروی هتل‌ها به دلیل رکود ناشی از کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه دو سوم از کارکنان مستقیم هتل‌ها یعنی چیزی در حدود ۵۰ هزار نفر از ۷۵ هزار نفر نیروی فعال در بخش مستقیم هتل‌داری، در رکود ناشی از کرونا در کشور بیکار شده‌اند و متاسفانه به خاطر عدم حمایت و همراهی مناسب و کامل تامین اجتماعی تا به امروز بیمه بیکاری نگرفته‌اند.

وی تاکید کرد: متاسفانه اثرات نامطلوب کرونا بر بخش گردشگری و هتلداری باعث شده تا بسیاری از هتل‌ها به حد ورشکستگی برسند، تعدادی از هتل‌داران در ابتدای سال ۹۹ هتل را تعطیل و کارکنان خود را تعدیل کردند، برخی با وام گرفتن یا فروختن زمین تلاش کردند هتل را سرپا نگه دارند.

وی گفت: در واقع تمامی هتلداران متضرر و در آستانه ورشکستگی هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه انتظارمان از دولت برای حمایت از این بخش تا به امروز محقق نشده است.

حمزه‌زاده در ادامه گفت: در صورت تداوم شرایط فعلی و نبود عمل جدی و موثر در میان شعار و وعده‌های مسئولان پس از جلسات متعدد و رایزنی‌ها مجبور به تغییر رویه در نحوه‌ی مطالبه حقوق خود خواهیم بود.

جمشید حمزه‌زاده در ادامه با ابراز نگرانی از تداوم وضعیت نامطلوب بخش هتل‌داری گفت: میانگین کشوری اشغال ظرفیت مراکز اقامتی در نوروز ۱۴۰۰ زیر ۲۵ درصد بوده است و متاسفانه به خاطر شرایط شکننده‌ی شهرهای مقصد گردشگری بسیاری از تورها با وجود رزرو اقدام به لغو قرارداد کردند.

وی با اشاره به وضعیت شهر جلفا در نوروز ۱۴۰۰ گفت: این شهر قرار بود میزبان میهمانان تا پایان تعطیلات نوروزی باشد حال انکه پس از گذشت سه روز وضعیت از زرد به نارنجی تبدیل شد و تورهای داخلی و خارجی سفر خود را لغو کردند!

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});