• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1

سهم انرژی خورشیدی در تولید برق ترکیه به ۷٫۵ درصد رسید

  • کد خبر : 26697
  • 26 مرداد 1400 - 9:21
سهم انرژی خورشیدی در تولید برق ترکیه به ۷٫۵ درصد رسید
یاز اکو - در دوره ژانویه تا جولای امسال، 7.5 درصد از تولید کل برق در ترکیه از طریق انرژی خورشیدی بوده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، میزان ظرفیت تولید برق ترکیه از انرژی خورشیدی که ۴٫۲ درصد از کل تولید برق کشور است، در دوره ژانویه تا جولای با دستیابی به ۷٫۵ درصد و ۷ هزار و ۳۲۵ مگاوات رسیده است.

بر اساس آمار اداره انتقال برق ترکیه، مجموع ظرفیت برق تولید شده ترکیه تا پایان ماه جولای به ۹۸ هزار و ۲۶۳ مگاوات افزایش یافته است.

تمرکز بر استفاده از منابع داخلی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش کمبودها و همچنین استفاده از منابع انرژی پاک، جایگاه مهمی در مجموعه تولید برق ترکیه دارد و ۵۲ هزار مگاوات از این ظرفیت را تشکیل می‌دهد.

طی دوره مذکور، نرخ ظرفیت تولید انرژی خورشیدی به کل توان تولید برق به ۷٫۵ درصد و سهم انرژی‌های تجدیدپذیر نیز به ۱۴ درصد رسیده است.

همچنین تا پایان ماه جولای، تعداد نیروگاههای تولید برق که در آن انرژی خورشیدی تولید می‌شود به ۷ هزار و ۹۹۵ مورد افزایش یافته است.

از مجموع ۱۸۸٫۸ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شده ترکیه در دوره ژانویه تا جولای، ۸ میلیارد کیلووات ساعت از آن از انرژی خورشیدی تامین شده که ۴٫۲ درصد را شامل می‌شود.

بیشترین ظرفیت تولید انرژی خورشیدی به صورت استانی در قونیه با ۹۱۴٫۹ مگاوات، آنکارا با ۳۹۰٫۹ مگاوات، شانلی‌اورفا با ۳۷۶٫۷ مگاوات، کایسری با ۳۳۵٫۹ مگاوات و ازمیر با ۲۹۴٫۶ مگاوات قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});