• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

چگونه بازار رمزارزها را تحلیل کنیم؟/ معرفی یک ابزار تحلیلی درآمدساز

  • کد خبر : 65996
  • 20 خرداد 1401 - 12:30
چگونه بازار رمزارزها را تحلیل کنیم؟/ معرفی یک ابزار تحلیلی درآمدساز
یاز اکو - یکی از ابزارهای تحلیلی مدرن در بازار رمزارزها، در کنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، تحلیل داده‌های درون شبکه موسوم به تحلیل آنچین (Onchain-Data) است. چگونه می‌توان از این روش استفاده کرد؟

ارشان پاخیریان، تحلیل‌گر گروه فاینوست/به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز داده‌های درون شبکه، اطلاعاتی از جمله سلامت شبکه، ورودی و خروجی از شبکه و به طور کلی عرضه و تقاضا را به فعالان بازار رمزارزها  نشان می‌دهد.

یکی از نکاتی که کاربران باید هنگاه تحلیل این داده‌ها به آن توجه کنند، تحلیل زمانی آنهاست. بعضی از داده‌ها برای کوتاه‌مدت و به ویژه معامله‌گران مناسب است و برعکس بعضی از داده‌ها مبنای تحلیلی بلندمدت دارند پس برای سرمایه‌گذاران ایده‌آل هستند.

منابع یادگیری و تحلیل بازار رمزارزها

چند سایت بسیار معروف و قدرتمند برای یادگیری و تحلیل این بازار نیز وجود دارد. از سایت‌های کاربردی این حوزه می‌توان به glassnode.com و cryptoquant.com نیز اشاره داشت.

البته تهیه اشتراک این سایت‌ها هزینه نسبتا زیادی برای معامله‌گران دارد و بهتر است که برای شروع از داده‌های رایگان آنها استفاده کنید.

ارزش‌گذاری: یک نکته جذاب آنچین

یکی از کاربرد های بسیار مهم ابزار تحلیلی آنچین، ارزش‌گذاری است. کاربران با استفاده از یک سری داده‌ها مثل MVRV می‌توانند ارزش رمزارزهای بزرگ بازار مثل بیت‌کوین و اتریوم را به دست آورند.

ما چگونه؟ با استفاده از میزان فعالیت کاربران شبکه و همچنین ارزش بازار مختص به هر کوین.

پیش‌بینی حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم بازار

دانستن و یادگیری تحلیل آنچین کمک به سزایی به کاربران می‌کند تا در حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم، باز بتوانند روند بازار را پیش بینی کنند.

علاوه بر این، فعالیت سرمایه‌گذاران بزرگ بازار، یا به اصطلاح نهنگ‌ها کمک شایانی به فعالان بازار رمزارزها می‌کند تا قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش ارزهای خود، تصمیمات بهتر و بهینه‌تری را اتخاذ کنند.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});