• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
معاون گروه صنعتی تراکتور سازی تبریز:

تراکتور شالیزار در کمتر از ۲ سال طراحی و تولید شد

  • کد خبر : 108332
  • 25 خرداد 1402 - 10:15
تراکتور شالیزار در کمتر از ۲ سال طراحی و تولید شد
یاز اکو - معاون گروه صنعتی تراکتور سازی تبریز با اشاره به رونمایی از چهار طرح جدید این گروه در سفر دوم رییس جمهور به آذربایجان شرقی گفت: طراحی تا تولید تراکتور شالیزار کمتر از ۲ سال محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، امیر جدیری در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: یکی از مهم ترین تولیدات این مجموعه که در جریان سفر رئیس جمهور افتتاح شد تراکتور شالیزار بود که جرو تراکتور های سبک است که با نام تجاری تیلماز به بازار عرضه می شود و کل طرح به دست متخصصان داخلی طراحی و تولید شده و یکی از دستاوردهای مهم گروه است.

وی اضافه کرد: فاز نهایی و ساخت مدل مهندسی این نوع تراکتور در کمتر از ۹ ماه محقق شد و این دستاور بزرگی برای تراکتور و متخصصان و مهندسان این مجموعه بود.

وی خاطرنشان کرد: آخرین طرحی که در این گروه از سوی رئیس جمهور رونمایی شد تولید کامیونت ۱۱ تنی بود و گام مهمی در تولید این نوع کامیونت برداشته شد.

جدیری به تولید موتور صنعتی در این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نیازی که در کشور به این نوع موتور احساس می شد گروه صنعتی تراکتور علاوه بر تولید موتورهای مربوط به کشاورزی، به این عرصه نیز وارد شد که این طرح نیز در سفر دوم رئیس جمهور به استان و دیدار از گروه صنعتی تراکتور رونمایی شد.

وی افزود: طراحی این قطعه به دست همکاران تحقیق و توسعه انجام شد و در فاصله کمتر از ۹ ماه، نمونه مهندسی این قطعه ساخته شد و هفته گذشته با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

جدیری گفت: محور جلوی تراکتورهای سنگین ۱۵۰۰ دیگر طرحی بود که در سفر رئیس جمهوری رونمایی شد که مورد نیاز داخلی و خارجی است و قبلاً از ایتالیا و در ادامه از چین تهیه می شد که به دلیل تحریم و کم و کاستی ها، تصمیمی راهبردی در مجموعه گرفته شد و مهندسان شرکت در حداقل زمان موفق به بومی سازی این قطعه مهم شدند و خوشبختانه با تولید این قطعه، تولید تراکتور سنگین بدون وقفه ادامه دارد.

جدیری گفت: هدف گذاری برای تولید چهار هزار دستگاه کامیونت ۱۱ تنی در سالجاری در گروه صنعتی تراکتور انجام شده و در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});