• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

بیکاری دانش آموختگان، معضل اجتماعی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 110745
  • 17 تیر 1402 - 13:00
بیکاری دانش آموختگان، معضل اجتماعی آذربایجان شرقی
یاز اکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: جنس بیکاری در استان از نوع دانش آموختگان است و این روز‌ها واحد‌های تولیدی ما با کمبود جدی نیروی کارگری مواجه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ در جلسه شورای اشتغال استان افزود: فردی با تحصیلات عالی تمایلی ندارد در خطوط تولید مشغول به کار شود و لازم است تهمیداتی اتخاذ شود تا دستگاههای اجرایی متناسب با نیاز خود از افراد فارغ التحصیل مقاطع تکمیلی یعنی ارشد و دکترا برای تصدی مشاغل استقاده کنند.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال گفت: مشاغل خانگی، تبصره ۱۶ و اشتغال روستایی الویت‌های ما در جذب تسهیلات است، اما هم اکنون رتبه ۱۹ کشور را داریم و رفع چنین مشکلی مستلزم آسیب شناسی و چاره اندیشی است.

کلامی خاطرنشان کرد: در جلسه آینده این شورا عملکرد تک تک بانک‌های عامل ارائه و در صورت نیاز برخورد جدی با مدیران خواهد شد.

فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال در آذربایجان شرقی ۴۷ هزار نفر است که تا ۱۷ تیرماه ۱۶ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه ملی رصد اشتغال، شهرستانهای بستان آباد، هریس و مراغه بهترین عملکرد را در ایجاد شغل داشته اند.

فتحی هم با تایید کم کاری بانک‌های استان در حوزه اشتغالزایی گفت: بانکها با عناوینی همچون پرونده در حال بررسی است تا یک هزار فقره از تسهیلات اشتغالزایی را در شعب مختلف بلاتکلیف نگه داشته اند.

حاتمی نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دستگاه‌های اجرایی در هر جلسه نفرات مختلفی را می‌آورند در حالی که این فرد از مباحث جلسات قبلی و پیگیری مصوبات کاملا بی اطلاع است.

وی خاطرنشان کرد: تشخیص دریافت وام در طرح ارائه شده و نیز درصد پیشرفت کار نباید تنها با الگوی بانک‌ها سنجیده شود بلکه دستگاه معرفی کننده نیز باید از مراحل مختلف هزینه کرد تسهیلات گزارش تهیه کند تا هر گونه اهمال و انحراف شناسایی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=110745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});