• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

آمادگی تجار آذربایجان شرقی برای افزایش ارتباط اقتصادی با ترابزون

  • کد خبر : 11249
  • 27 فروردین 1400 - 13:00
آمادگی تجار آذربایجان شرقی برای افزایش ارتباط اقتصادی با ترابزون
یازاکو _ عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز گفت: تجار آذربایجان شرقی آماده افزایش ارتباطات تجاری با ترابزون ترکیه هستند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، رضا کامی در جلسه ویدیوکنفرانسی استاندار ترابزون با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانی گفت: ارتباط اقتصادی ما بین این دو استان به سالیانی دور برمی گردد و خوشبختانه همواره روابط تجاری خوبی در این میان برقرار بوده است.

وی ادامه داد: تبادل هیات های تجاری مابین دو منطقه سالیان سال است که در حال انجام بوده که امیدواریم در آینده نیز این ارتباطات تجاری بیش از پیش گسترش یافته و مشکلات موجود در این بین حل و فصل شود.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر ضرورت توسعه روابط تجاری بین دو استان گفت: تجار استان آمادگی لازم برای توسعه روابط تجاری مابین آذربایجان شرقی و ترابزون ترکیه را داشته و آماده توسعه این روابط در قالب جاده ابریشم مدرن هستند.

وی افزود: اتاق بازرگانی تبریز آماده پذیرش و تبادل هیات های تجاری بین دو منطقه بوده و از هر گونه اقدامی برای افزایش همکاری ها استقبال می کند.

کامی با تاکید بر فعال شدن بندر ترابزون و به دنبال آن، تسهیل امور ترانزیتی و حمل و نقل برای تجار استان گفت: این بندر با توجه به نزدیکی به خاک ایران، می تواند مزیت های زیادی را برای فعالان حمل و نقل و تجار ایرانی به همراه داشته باشد که ما نیز آماده هرگونه همکاری برای تحقق این موضوع هستیم.

توسعه روابط با کشورهای همسایه به صورت جدی در استان دنبال می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی است، گفت: این سیاست اصولی در استان آذربایجان شرقی هم با جدیت دنبال می‌شود.

محمدرضا پورمحمدی در این ارتباط تصویری افزود: پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور بزرگ منطقه، سرمایه بسیار بزرگی است که باید از آن مراقبت کنیم و خوشبختانه مرزهای دو کشور صدها سال است که مرز صلح و دوستی است.

وی ادامه داد: علاقمند به توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها هستیم و از هر گونه پیشنهادی به منظور توسعه و گسترش همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و علمی، یکی از استان‌های مهم کشور است، افزود: بیش از ۵ هزار واحد صنعتی در این استان مستقر هستند و تبریز چهارمین شهر صنعتی کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: این استان همچنین ظرفیت‌های معدنی بسیار بالایی دارد و از جمله معادن مهم می‌توان به معادن مس و طلا اشاره کرد که ظرفیت خوبی برای همکاری و سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد سرمایه‌گذاران شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز از ترکیه هستند، اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری ارس برای فعالیت‌های اقتصادی تجار و بازرگانان خارجی مناسب است و از سرمایه‌گذاران کشور ترکیه به خصوص تجار استان ترابوزان دعوت می‌کنیم تا در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

پورمحمدی با اشاره به زمینه‌های همکاری که از گذشته تا امروز بین دو کشور در جریان است، گفت: آماده گسترش فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، گسترش گردشگری و توسعه روابط دانشگاهی بین دو استان هستیم.

روابط عمیق و تاریخی بین ایران و ترکیه

استاندار ترابوزان نیز با اشاره به روابط عمیق و تاریخی بین ایران و ترکیه، گفت: ما ایران را به عنوان دوست و برادر خود می دانیم و علاقه‌ مند به افزایش همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری هستیم.

اسماعیل اوستااوغلو ادامه داد: ایران برای ترکیه اهمیت بسیاری دارد زیرا این دو کشور دارای مشترکات فرهنگی زیادی هستند.

وی با اشاره به اینکه هر دو کشور دارای یک سابقه دیرینه تمدنی، تعاملی و تبادل فرهنگی در ادوار مختلف هستند، اضافه کرد: ما در مجموع شرایط مناسبی را در روابط بلندمدت داریم.

اوستااوغلو گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا روابط ترانزیتی دو کشور کاهش یافته بود که با پیگیری‌های انجام شده دوباره آغاز شده و امیدواریم به زودی تجار و سرمایه‌گذاران دو استان برای افزایش ارتباطات از نزدیک با هم دیدار و گفت‌وگو کنند.

وی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌های همکاری دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های ترکیه، بر گسترش روابط علمی و دانشگاهی بین دو استان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});