• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
امام جمعه ارومیه:

دیپلماسی آبهای مرزی فعال شود

  • کد خبر : 114346
  • 21 مرداد 1402 - 20:44
دیپلماسی آبهای مرزی فعال شود
یازاکو - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، همراهی و همکاری همه افراد را می طلبد، گفت: در این راستا باید منابع آبی مدیریت و دیپلماسی آبهای مرزی فعال شود و همه در مصرف آب صرفه جویی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ۲۰ مرداد ماه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلای شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت دریاچه ارومیه مطلوب نیست و به دلیل کاهش بارندگی ها روند خشکی آن سرعت یافته است، گفت: عده ای بدنبال ایجاد فتنه و آشوب وسیاسی جلوه دادن موضوع دریاچه ارومیه هستند در حالیکه موضوع تغییر اقلیم، آب و هوا و خشکسالی مسئله جهانی است و مختص ایران نیست.

امام جمعه ارومیه با اشاره به قدرت نمایی ناو گروه جمهوری اسلامی در دریا افزود: وجود این ناو و تلاش فرزندان انقلاب در این ناو، از نظر نظامی قدرت ایران را به دنیا نشان می دهد چرا که پیش از انقلاب چنین قدرت نمایی در دریا نبود اما امروز دشمن نمی‌تواند با وجود چنین قدرتی در سطح دریا قصد تعرض به کشور را داشته باشد.

وی با اشاره به سالروز استقلال بحرین از ایران با بیان اینکه به دلیل بی کفایتی رژیم پهلوی بحرین، از کشور ایران جدا شد و اعلام استقلال کرد،گفت: باید خیانتهای خاندان پهلوی ثبت شود تا تحریف نشود.

نماینده ولی فقیه در استان، ضمن قدردانی از همکاری دستگاههای متولی درخصوص برگزاری سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی و جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در ارومیه افزود: برگزاری چنین رویدادهایی به دلیل حضور میهمانهایی از استانها و کشورهای مختلف مایه خیر و برکت برای استان و زمینه ساز توسعه و پیشرفت استان می شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه موضوع وحدت در دین اسلام اساسی و مسئله‌ای محوری است، گفت: دین اسلام همواره پیروان مذاهب را به صمیمیت،حفظ وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کند اما دشمن به دنبال جنگ و جدال و ایجاد اختلاف است.

وی با اشاره به اینکه قرآن برای هدایت بشری نازل شده است، افزود: اگر بخواهیم خود و خانواده های خود را از فتنه ها در امان نگه داریم، باید به قرآن پناه ببریم چون قرآن شفاعت کننده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});