• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
طبق زمان بندی اعلام شده صورت گرفت:

ایستگاه قونقا قطار شهری تبریز به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 98781
  • 26 اسفند 1401 - 13:00
ایستگاه قونقا قطار شهری تبریز به بهره‌برداری رسید
یازاکو - شهردار تبریز با بیان اینکه ایستگاه قونقا قطار شهری تبریز در آستانه سال جدید به بهره برداری رسید گفت: با این افتتاح، تمامی ایستگاه های خط ۱ مترو تبریز آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار؛ یعقوب هوشیار شهردار تبریز در آیین افتتاح ایستگاه قونقا متروی تبریز اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران و متخصصین امر ایستگاه قونقا بر اساس زمان بندی اعلامی در واپسین روزهای سال‌جاری به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه قدردان پیگیریی های مستمر  استاندار آذربایجانشرقی برای تامین مالی قطار شهری تبریز هستیم، گفت:  تلاش مدیریت شهری این بود که تمامی ایستگاه های خط ۱ مترو تبریز امسال آماده مسافرگیری شود که با عزم راسخ کارکنان مجموعه در کنار حمایت های بی دریغ اعضای شورای اسلامی شهر تبریز این اتفاق مبارک به وقوع پیوست.

یعقوب هوشیار با اشاره به اینکه اجرای عملیات عمرانی این ایستگاه به خاطر وجود آب های زیرزمینی  پیچیدگی اجرایی خاص خود را داشت، افزود: تمامی تلاش و تمرکز ما اجرای فنی و دقیق این پروژه با در نظر گرفتن ملاحظات فنی و معماری بود که با تلاش مستمر کارکنان این امر محقق شد.

شهردار تبریز با بیان اینکه ایستگاه  قونقا با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع، دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، تراز بلیت فروشی و چند منظوره تجاری) و شامل سه دسترسی (دو ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) و از نوع ایستگاه ساحلی است، خاطر نشان کرد: این ایستگاه  به دلیل  مجاورت با آرامستان تاریخی گجیل  بر اساس معماری بومی ایرانی اسلامی طراحی و اجرا شده است.

ایستگاه ۱۵ خط ۱ مترو تبریز در ۳ آبان امسال با حضور وزیر کشور با مساحت هشت هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد و همچنین ایستگاه شماره ۱۴ واقع در گازران در پنج آذر به بهره برداری رسیده است و امروز هم شاهد افتتاح ایستگاه شماره ۱۳ قونقا هستیم تا با تمرکز مدیریت شهری به مقوله مهم حمل‌ونقل عمومی پازل خط یک مترو تبریز  در چند قدمی بهار طبعیت و آغاز سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.

خط یک مترو تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از میدان ساعت به سمت میدان کهن(سه راه امین) ادامه دارد. بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین، شهید باکری و نهایتا ایستگاه نور شهرک نور لاله به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});