• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4

چرا نشست فی مابین مقامات جمهوری آذربایجان و رژیم جدایی طلب در یئولاخ برگزار نشد؟

  • کد خبر : 114355
  • 21 مرداد 1402 - 21:35
چرا نشست فی مابین مقامات جمهوری آذربایجان و رژیم جدایی طلب در یئولاخ برگزار نشد؟
یاز اکو- جزئیاتی از جلسه ای که قرار بود در یئولاخ برگزار شود مشخص شد. بطوریکه قرار بود نمایندگان اقلیت قومی ارمنی ساکن در منطقه قره باغ آذربایجان با همراهی نیروهای حافظ صلح روسی به یئولاخ بیایند و نشست دو طرفه فقط با حضور نمایندگان دولت مرکزی آذربایجان و نمایندگان ارامنه قره باغ در نظر گرفته شده بود. طرف ارمنی در آخرین لحظه به بهانه های واهی از برگزاری این نشست امتناع کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤلکه، به استناد به منابع موثق متذکر می شود که طرف مقابل بعدا از دستگیری کاملاً قانونی واقف خاچاتوریان مظنون به جنایات جنگی استفاده کرده و برای جلوگیری از ادامه تماس ها و گفتگوها در خصوص سازماندهی مذاکرات، در این خصوص اغراق کرده است.
این منبع خبری افزود: این یک بار دیگر ثابت می کند که هدف طرف ارمنی آشتی نیست، بلکه تشدید عمدی اوضاع و به بن بست کشاندن روند صلح است. شاید کمپین دیوانه‌واری که فرانسه از طریق تعدادی از رسانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی علیه جمهوری آذربایجان به راه انداخته است، الهام‌بخش آنها باشد، اما نتیجه یکسان خواهد بود. جدایی طلبان به هر حال برای مذاکره خواهند آمد، ولی شرایط برایشان بهتر نمی شود. برعکس بعد از یئولاخ، کوردمیر و بعد از کوردمیر، محل مذاکرات کوردخانی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});