• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
9

ضرورت ایجاد مرکز تجاری برای افزایش مراودات اقتصادی با کشور اندونزی

  • کد خبر : 114423
  • 22 مرداد 1402 - 13:00
ضرورت ایجاد مرکز تجاری برای افزایش مراودات اقتصادی با کشور اندونزی
یاز اکو - سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با رئیس و هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، یونس ژائله در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی خوبی بین ایران و اندونزی وجود دارد، اظهار کرد: به منظور معرفی و عرضه کالاهای ایرانی باید یک مرکز بازرگانی و تجاری در این کشور ایجاد شود.

وی افزود: کشور اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان در دنیاست، ولی بازار خاص خود را دارد و باید اقدامات مورد نیاز به منظور افزایش مراودات اقتصادی با این کشور انجام شود.

ژائله با تاکید بر ضرورت تسهیل و رفع موانع فعالیت تجار و بازرگانان استان با تجار کشور اندونزی گفت: آذربایجان‌شرقی ظرفیت بسیار زیادی برای تامین برخی از کالاهای اساسی در کشور اندونزی دارد و ما در این زمینه آماده همکاری با اندونزی هستیم.

اعلام آمادگی برای ارتباط‌دهی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اندونزی با تجار آذربایجان‌شرقی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در این دیدار با اعلام آمادگی برای ارتباط‌دهی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی کشور اندونزی با تجار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: به هر طریقی باید ارتباط تنگاتنگ با تجار کشور اندونزی شکل بگیرد و در این زمینه حتی می‌توانیم ارتباطات خوبی به صورت وبینار برگزار کنیم.

محمد بروجردی با بیان اینکه تبریز و استان آذربایجان‌شرقی از نظر اقتصادی ظرفیت‌های خوبی برای توسعه مراودات تجاری با کشورهای مختلف دارند، افزود: اندونزی بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان در دنیاست و از نظر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قرابت‌های زیادی با هم داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته مراودات اقتصادی با کشور اندونزی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است که در حال حاضر به دلیل اعمال تحریم‌ها و شرایط کرونا این مراودات تا حدودی کاهش یافته است.

سفیر ایران در اندونزی بیان داشت: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده مقرر شد میزان مراودات اقتصادی با کشور اندونزی افزایش یابد.

وی از انعقاد ۱۱ سند همکاری با کشور اندونزی خبر داد و گفت: با توجه به این که اکثر این تفاهم‌نامه‌ها، اقتصادی هستند، بنابراین فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، دانش بنیان و تجارت می‌توانند اقدامات بسیاری در این زمینه انجام دهند.

بروجردی با اشاره به اهمیت اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی تصریح کرد: کار ما تسهیلگری در افزایش ارتباط ما بین تجار و برگشت پول و مسائل قانونی است.

وی از انجام اقداماتی که منجر به افزایش مراودات تجاری با کشور اندونزی می‌شود، خبر داد و یادآور شد: ایجاد پرواز مستقیم به کشور اندونزی همچنین راه‌اندازی نمایشگاه کالاهای ایرانی، در اولویت کاری قرار دارند. همچنین با ایجاد نمایشگاه کالاهای ایرانی علاوه بر معرفی این کالاها، فرصت ویژه‌ای برای افزایش ارتباط با تجار کشور اندونزی و انعقاد قراردادهای همکاری فراهم می‌شود.

سفیر ایران در اندونزی اضافه ۹: توسعه مراودات تجاری کار آسانی نیست ولی به منظور ارتقاء جایگاه تجاری با این کشور تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور اندونزی از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی در دنیا قرار دارد، افزود: برای افزایش مراودات تجاری و صادرات باید تمام جوانب همکاری با این کشور در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است، در ادامه این نشست راهکارهای افزایش مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی و اندونزی مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});