• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

بانک مرکزی روسیه با هدف تقویت روبل،نرخ بهره را افزایش داد

  • کد خبر : 114971
  • 27 مرداد 1402 - 15:30
بانک مرکزی روسیه با هدف تقویت روبل،نرخ بهره را افزایش داد
یازاکو - بانک مرکزی روسیه نرخ بهره اصلی خود را 3.5 درصد افزایش داد، اقدامی که برای مبارزه با تورم و تقویت روبل طراحی شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت این اقدام پس از اینکه ارزش پول این کشور به پایین‌ترین سطح خود از اوایل جنگ با اوکراین رسیدانجام شد و نتایج مثبتی در پی داشت.

 

این سقوط در حالی اتفاق می افتد که مسکو هزینه های نظامی خود را افزایش داده و تحریم های غرب بر صادرات انرژی این کشور تاثیر گذاشته است .
واحد پول روسیه در ۱۴ آگوست از ۱۰۱ روبل در برابر دلار عبور کرد و بیش از یک سوم ارزش خود را از ابتدای سال از دست داد و به پایین ترین سطح در ۱۷ ماه اخیر رسید.

 

ماکسیم اورشکین، مشاور اقتصادی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، در ۱۵ اوت، در مقاله‌ای کاهش روبل را ناشی از “سیاست پولی سست” دانست و افزود: بانک مرکزی “همه ابزارهای لازم” را برای تثبیت وضعیت در اختیار دارد و او انتظار دارد،شرایط به روال عادی بازگردد.

 

با افزایش هزینه‌های استقراض، بانک مرکزی تلاش می‌کند تا با افزایش واردات و صادرات کمتر روسیه، به ویژه نفت و گاز طبیعی، با افزایش هزینه‌های دفاعی و تحریم‌ها، با افزایش قیمت‌ها مبارزه کند.

این بانک همچنین در ماه گذشته نرخ بهره را به میزان ۱ درصد افزایش داد و اعلام کرد؛ انتظار می رود تورم همچنان در حال افزایش باشد و کاهش روبل نیز بر این خطر افزوده است.

پس از اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، ارزش روبل در برابر دلار تا ۱۳۰ کاهش یافت، اما بانک مرکزی روسیه کنترل های سرمایه ای را اعمال کرد که ارزش آن را تثبیت کرد .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114971

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});