• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

گسترش همکاری های رسانه ای ترکیه و آذربایجان

  • کد خبر : 34908
  • 03 آبان 1400 - 11:45
گسترش همکاری های رسانه ای ترکیه و آذربایجان
یاز اکو_اولین نشست بستر رسانه ای مشترک ترکیه و آذربایجان با شعار "گذشته ریشه دار ، آینده قوی" ، در استانبول برگزار شد و مقامات ارشد رسانه و ارتباطات دو کشور در آن حضور داشتند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح اداره ارتباطات ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: دو کشور بر ایجاد و توسعه “دیپلماسی عمومی ، رسانه های بین المللی ، ارتباطات راهبردی ، آموزش ، قانونگذاری و مقررات ، دیجیتالی شدن و بین المللی سازی” توافق کردند.

آلتون مدیر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این نشست گفت : این پلتفرم مشترک که با تفاهم نامه ای که دسامبر گذشته بین ترکیه و آذربایجان امضا شد ، رسمی شد ، گامی بسیار ارزشمند برای نهادینه سازی حوزه رسانه و ارتباطات است.

وی خاطرنشان کرد : در جریان آزادسازی منطقه قره باغ آذربایجان از دست نیروهای ارمنی، به لطف همکاری های نزدیک دو جانبه ، “نتایج مهمی” نه تنها از نظر نظامی و سیاسی بلکه در زمینه ارتباطات و رسانه ها نیز به دست آمد.

وی گفت: ما بر تقویت همکاری ترکیه و آذربایجان در مبارزه با اخبار جعلی و اطلاعات غلط در زمینه رسانه ها ، ارتباطات و دیپلماسی عمومی اهمیت زیادی قائل هستیم.

 وی گفت: دو کشور در مورد اشتراک گذاری تجربیات در زمینه رسانه ، ارزیابی فرصت ها ، توسعه ظرفیت های نهادی و تلاش مشترک ، اتفاق نظر دارند.

آلتون این نشست را “گامی بزرگ و رو به جلو” برای رسانه های ترکی و آذربایجانی که به صورت هماهنگ عمل می کنند دانست.

وی افزود : شش کمیته تحت این پلتفرم تشکیل شده اند “وظایف مهمی برای اثربخشی و تداوم فعالیت ها و پروژه های مشترک” در زمینه رسانه و ارتباطات خواهند داشت.

وی گفت: در برهه ای که دو کشور با اطلاعات غلط و تبلیغات منفی علیه کشورهای خود روبرو هستیم ، همکاری و کار هماهنگ برای ما بیش از هر زمان دیگری ضروری است و با گام های مشترک ، کارهایی انجام می دهیم تا قدرت دو کشور را به نسل های آینده نشان دهیم.

آلتون ادامه داد: “در عین حال ، ما وحدت کشورهای خود و قدرت دولت های خود را از طریق کمپین های ارتباطات راهبردی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای عموم بین المللی توضیح خواهیم داد.

آلتون افزود: دو کشور همچنین تلاش دارند تا پروژه های مشترکی را در زمینه فولکلور ، به ویژه در بخش فیلم و تلویزیون انجام دهند.

حاجی اف معاون ریاست جمهوری اذربایجان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از همکاری های رسانه ای بین ترکیه و آذربایجان ، پیروزی در جنگ قره باغ را نمونه ای موفق از نتیجه این همکاری دانست.

وی افزود: این همکاری در هم اکنون در حال کسب هویت شرکتی از طریق بستر مشترک و جدید است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});