• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز مهر امسال برگزار می‌شود

  • کد خبر : 115143
  • 29 مرداد 1402 - 12:30
دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز مهر امسال برگزار می‌شود
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، گفت: دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز که مهرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، فرصتی مهم در این زمینه خواهد بود.

به‌گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده با اشاره به توانمندی‌های استان آذربایجان‌شرقی در حوزه صنایع‌دستی، برپایی نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را فرصتی‌ایده‌آل برای معرفی این آثار به مردم ایران و کشورهای دیگر دانست و اظهار داشت: باید از چنین فرصت‌هایی بتوانیم به دستاوردهای مهمی چون توسعه چرخه اقتصادی، تحکیم و تثبیت جایگاه فرهنگی و تاریخی در سطح بین‌المللی دست یابیم. در همین راستا دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز که مهرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، فرصتی مهم در این راستا خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، تبلیغات و برندسازی در صنایع‌دستی را ضروری عنوان و افزود: باید توجه داشت که پرداختن به صنایع‌دستی و معرفی آن نه تنها بر برنامه‌ریزی در راستای سوق دادن گردشگران داخلی به تبریز و قرار دادن این کهن شهر در محور گردشگری ملی مؤثر است، بلکه می‌تواند سود سرشار اقتصادی نیز به دنبال داشته باشد.

وی، رسیدگی به مسائل و مشکلات فعالان صنایع‌دستی و توسعه صادرات محور صنایع‌دستی را از جمله برنامه‌های مهم استان برای توسعه رشته‌های مربوطه با هدف توسعه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی دانست و متذکر شد: کسب حدود ۳۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی کشور توسط هنرمندان آذربایجان‌شرقی مزیت بزرگ این حوزه است و میراث فرهنگی استان تلاش می‌کند تا حد ممکن نسبت به برندسازی و ثبت رشته‌ها و بخش‌های مختلف صنایع‌دستی کمک کند.

حمزه‌زاده با اشاره به تنوع و زیبایی رشته‌های صنایع‌دستی فعال در آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: بدون تردید توجه به صنایع‌دستی و رفع مشکلات مربوطه می‌تواند ریل حرکتی صنعت گردشگری استان و حتی کشور را پرتحرک و پرشتاب‌تر کند.

به گفته وی، جلوگیری از اضمحلال و فراموشی صنایع‌دستی موجود در آذربایجان‌شرقی یکی از سیاست‌های وزارتی و اولویت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

حمزه‌زاده، صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در قالب رشته‌های مختلف را از جاذبه‌های مهم گردشگری و فرهنگی این خطه دانست که توسط هنرمندان این دیار تلفیقی بدیع از هویت و هنر دست هنرمندان را به تصویر می‌کشد.

وی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی را از حوزه‌هایی برشمرد که طی سال‌های اخیر و به صورت تصاعدی با استقبال گردشگران و مسافران نوروزی و تابستانی مواجه می‌شود که با برپایی نمایشگاه‌های گوناگون استقبال از این صنایع بیشتر شده و هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی بیش از پیش هنر دستان خود را در معرض نمایش عموم می‌گذارند.

حمزه‌زاده با تأکید بر نقش مهم صنایع‌دستی برای جلب و جذب گردشگران در فصول مختلف، یادآور شد: اشتغال‌زایی زود بازده این حوزه انگیزه اصلی مدیریت صنایع‌دستی استان برای در اولویت‎ قرار دادن آن در برنامه‌های اصلی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=115143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});