• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
5

رفتارهای سلیقه ای، از چالش های مودیان مالیاتی

  • کد خبر : 115237
  • 30 مرداد 1402 - 10:08
رفتارهای سلیقه ای، از چالش های مودیان مالیاتی
یاز اکو- سلیمان نوروزی؛ رئیس خانه معدن استان گفت: متاسفانه عدم آگاهی از قوانین مقررات و رفتار سلیقه‌ای، آسیب‌های جدی به فعالان اقتصادی وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، سلیمان نوروزی در نود و هفتمین نشست شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب افزود: به عنوان مثال در حوزه معدن، در برخی از موارد دیده می‌شود، تعیین مالیات بر درآمد به جای استناد به میزان واقعی استخراج بر اساس مقدار مندرج در پروانه بهره‌برداری تعیین می‌شود و باعث تحمیل هزینه‌های مضاعف به مودیان حوزه معدن می‌شود.

وی با اشاره به موانع و مشکلاتی که در بخش معدن در رابطه با امور مالیاتی وجود دارد، گفت: گاهی اوقات میزان برداشت مواد معدنی در نظر گرفته نمی‌شود و این موارد تناقض‌هایی را برای فعالان این حوزه به وجود آورده است.

 

تولیدکنندگان برای پرداخت مالیات هیچ مشکلی ندارند

دبیر انجمن فولاد آذربایجان با بیان اینکه تولیدکنندگان برای پرداخت مالیات هیچ مشکلی ندارند و پرداخت مالیات برای آبادانی کشور را وظیفه خود می‌دانند، در خصوص نحوه پرداخت مالیات گفت: انجمن فولاد با ۸۴ واحد تولیدی همواره تلاش می‌کند در راستای تحقق رشد تولید گام بردارد.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای فولادی ادامه داد: واحدهای فولادی در شش ماهه نخست سال با کمبود و قطعی برق و در شش ماه دوم سال با کمبود گاز مواجه هستند.

دبیر انجمن فولاد آذربایجان با بیان این که در ایام مختلفی از سال کارخانه های فولاد تعطیل هستند، گفت: با وجود شرایط مختلف مالیات همیشه از سوی این واحدها پرداخت می شود.

نواداد تاکید کرد: در ارتباط با قانون استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات اعضای انجمن مشکل دارند.

وی افزود: با توجه به مشکلات اعطای تسهیلات از سوی دولت، واحدهای تولیدی همچنان توانسته‌اند روی پای خود بایستند بنا بر این در این زمینه درخواست می‌کنیم نسبت به اجرای قانون استرداد مالیات بر ارزش افزوده واحدهایی که طلب دارند توجه ویژه‌ای شود.

 

امید اسمعیل ظفر؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز گفت: یکی از مشکلاتی که اخیرا برای واحدهای فولاد و صنایع وابسته با امور مالیاتی ایجاد شده، در رابطه با موضوع معامله با واحدهای بازرگانی است.

وی با بیان این که شرکت‌های بازرگانی بازوهای اقتصادی کشور هستند، افزود: فعالیت این شرکت ها در راستای بهبود فضای کسب و کار است و همواره در کنار تولیدکنندگان هستند.

وی در خصوص مشکلات مالیاتی ایجاد شده و نحوه بررسی صحت معاملات ادامه داد: صحت معاملات با یک شرکت بازرگانی معمولا از طریق فیش واریزی، بارنامه و فاکتور فروش انجام می شود که متاسفانه اخیرا از طرف امور مالیاتی گاهی اوقات اعلام می شود اعتبار مورد قبول نیست و معاملات صوری هستند که این موضوع به چالشی برای این حوزه تبدیل شده است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=115237

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});