• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان خبر داد

صادرات یک میلیارد و ۱۱۶میلیون دلاری کالای غیرنفتی از آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 131115
  • 29 دی 1402 - 19:00
صادرات یک میلیارد و ۱۱۶میلیون دلاری کالای غیرنفتی از آذربایجان شرقی
یازاکو - سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان شرقی از صادرات یک میلیارد و ۱۱۶میلیون دلاری از گمرکات آذربایجان شرقی طی ۹ماه گذشته سال‌جاری خبر داد.

صادق نامدار، جمعه، ۲۹دی ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به اینکه راه رشد اقتصادی استان صادرات غیرنفتی است، گفت: این صادرات بیشتر به شرکای تجاری ایران از جمله ترکیه، عراق ارمنستان، آذربایجان و روسیه صورت گرفته است.

وی افزود: قطعا گمرک تنها یک سازمان نیست، تمام سازمان‌ها باید دست به دست هم دهیم تا قوانین حاکم بر کشور را به عنوان سازمان حاکمیتی اعمال کنیم و شرایط ورود و خروج کالا و تراز تجاری را فراهم کنیم تا هرچه بیشتر رونق پیدا کند.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی به عنوان صنعتی‌ترین شهر شمالغرب ایران که ظرفیت بزرگی دارد از سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا برخوردار است.

نامدار با بیان اینکه استان ما با دو کشور ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان هم مرز است که ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود، گفت: می‌توانیم از طریق واردات و صادرات با این کشورها در رونق اقتصادی استان قدم موثری برداریم.

وی اذعان کرد: گمرکات استان جزو ۱۰ گمرک فعال در کشور است که از رتبه‌ی هشت صادرات در بین شهرهای ایران برخودار بوده که گویای رشد اقتصادی استان است.

نامدار با بیان اینکه در ۹ ماهه‌ی سال‌جاری ۷۷هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار روانه بازار شده، گفت: از جمله کالاهای اساسی، گوشت، مرغ، دام زنده و برنج در کمترین زمان ممکن از گمرکات ترخیص و وارد بازار استان شده‌اند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان ادامه داد: در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کامیونی که بزرگترین معضل استان بود ۷هزار و ۵۰۰ دستگاه از گمرکات ترخیص و در اختیار رانندگان قرار گرفته تا در آینده امنیت جاده فراهم و از تصادفات جاده‌ای جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه گمرک به عنوان ویترین نظام است، افزود: طی چند روز گذشته با توقف یک کامیون ۱۱۶ کیلوگرم هروئین از مرز جلفا به جمهوری خودمختار نخجوان با سگ‌های مواد یاب شناسایی شده و تحویل مقامات قضایی شد.

نامدار گفت: در ماه گذشته نیز ۲۶۴ کیلوگرم شیشه در حین خروج از مرز نوردوز به کشور ارمنستان با هوشیاری همکاران گمرک کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه گمرک برای تسهیل در تردد کامیون‌ها و تجارت مرزها حتما باید مجهز به امکانات و کنترل پیشرفته باشد، خاطر نشان کرد: برای کنترل کامیون‌ها صرفا نیروی انسانی کافی نیست بلکه باید به دستگاه‌های کنترلی از قبیل ایکس ری و تجهیزاتی که به صورت سیستمی کنترل شود مجهز باشد که پس از تصویب طرح ساماندهی مرز جلفا و نوردوز ابزارهای کنترلی ایکس ری کامیونی هم تصویب شده و به محض جانمایی در این دور مرز نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});