• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

بازسازی کاروانسرای تاریخی مقصودیه تبریز در مراحل پایانی است

  • کد خبر : 11602
  • 30 فروردین 1400 - 10:30
بازسازی کاروانسرای تاریخی مقصودیه تبریز در مراحل پایانی است
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: مرمت و بازسازی کاروانسرای تاریخی «مقصودیه» واقع در مجموعه دانشکده معماری تبریز که توسط دانشگاه هنر اسلامی این شهر انجام می‌شود، در مراحل پایانی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده اظهار کرد: مجموعه دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز که متشکل از چندین خانه تاریخی معظم و باشکوه محله «مقصودیه» است، از جمله مجموعه‌های فاخر تاریخی تبریز محسوب می‌شود که به همت این دانشگاه بازسازی و مرمت شده است.

وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی کاروانسرای «مقصودیه» از دیگر اقدامات موثر و اخیر دانشگاه هنر اسلامی تبریز است، گفت: کاروانسرای مقصودیه متعلق به مقصودخان، پسر پادشاه بزرگ دوره ترکمانان، اوزون حسن است که بخشی از آن در مجموعه دانشگاه هنر تبریز قرار گرفته و بخش دیگر آن توسط اصناف به انبار تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: این کاروانسرا که در مقایسه با سایر کاروانسراهای تاریخی تبریز ابعاد کوچک‌تری دارد، توسط اساتید و کارشناسان دانشگاه هنر مورد مطالعه و شناسایی قرار گرفت و مراحل بازسازی و مرمت آن پس از تملک چند پلاک خارج از مجموعه، آغاز شد.

حمزه زاده با تقدیر از اقدامات ارزشمند دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای باز زنده‌سازی ابنیه تاریخی منطقه مقصودیه تبریز، میزان اعتبار بازسازی و مرمت کاروانسرای مقصودیه را بالغ ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط این دانشگاه عنوان کرد و گفت: مراحل اجرایی این پروژه از اسفند ۱۳۹۹ آغاز شده و در حال حاضر مراحل پایانی و کف‌سازی را سپری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این کاروانسرا از سه بخش تشکیل شده که بخش‌های شمالی و جنوبی در مجموعه دانشگاه هنر قرار گرفته و همچون سایر بخش‌ها کاربری آموزشی خواهد داشت و تملک بخش غربی این کاروانسرا نیز در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته تا شاهد توسعه این مجموعه دانشگاهی فاخر باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});