• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
7

بزرگترین کارخانه داروسازی شمال‌غرب کشور در اردبیل احداث می‌شود

  • کد خبر : 11623
  • 30 فروردین 1400 - 12:00
بزرگترین کارخانه داروسازی شمال‌غرب کشور در اردبیل احداث می‌شود
یاز اکو - استاندار اردبیل با اشاره به احداث بزرگترین کارخانه داروسازی منطقه (شمال غرب) در این استان گفت: فاز نخست این کارخانه با اشتغال زایی۳۰۰نفر در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در جریان بازدید از این مجموعه اظهارکرد: فاز اول این مجتمع تولیدی به منظور تولید قطعات پلاستیکی برای شربت و بسته‌بندی، مواد اولیه انواع داروهای گیاهی و نیز گرفتن اسانس گیاهان دارویی طراحی شده است.

او افزود: دستگاه‌های خط تولید تیوپ،  انواع پماد و کرم‌های مختلف تا ۱۵ روز دیگر نصب می‌شود و با پیشرفت فیزیکی بالای۹۰درصد با اشتغالزایی۳۰۰نفر افتتاح می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰نفر در مراکز آموزشی برای راه اندازی فاز اول این کارخانه آموزش می‌بینند و بیش از۸۰۰نفر تا پایان امسال در فاز اول و دوم این مجموعه شاغل خواهند شد.

وی افزود : عملیات فیزیکی سوله‌های اصلی این واحد تمام شده و عملیات اجرایی محوطه سازی آن نیز آغاز و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد،  عملیات اجرایی بخش‌های دیگر هم در زیربنای ۸۰هزار متر زیربنا به زودی آغاز می شود.

بهنامجو این مجموعه را ظرفیت بزرگی برای استان و کشاورزانی که در حوزه تولید گیاهان دارویی مشغول هستند بر شمرد وگفت: این کارخانه در نوع خود یک واحد صنایع تبدیلی است و در زمینه تولید داروهای گیاهی کار خود را آغاز می کند و برای اولین بار در منطقه کارخانه‌ای با این وسعت و در چند فاز مختلف احداث می‌شود.

وی گفت: این مجموعه در نوع خود بزرگترین و بهترین کارخانه با برند opd  بوده و در فاز دوم نیز تحت لیسانس  هلث‌اید انگلستان داروهای گیاهی و شیمایی و مایعات دارویی و همچنین کلیه ملزومات مورد نیاز دارویی را تولید خواهد کرد.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از سرمایه‌گذار این مجموعه بر همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی با  سرمایه‌گذاران در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11623

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});