• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

مجتمع گلخانه‌ای هوراند بزودی به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود

  • کد خبر : 117114
  • 15 شهریور 1402 - 13:30
مجتمع گلخانه‌ای هوراند بزودی به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برای سرمایه‌گذاری در مجتمع گلخانه‌ای هوراند سرمایه‌گذارانی شناسایی شده‌اند، گفت: بزودی واگذاری این مجتمع به سرمایه‌گذار انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، اکبر فتحی امروز در جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان هوراند که با محوریت برگزاری جشنواره ملی سماق و جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی هوراند برگزار شد با تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: تا زمان جنگ اوکراین و روسیه در کشور ما و سایر ممالک اهمیت امنیت غذایی خیلی مشخص نشده بود، ولی وقتی جنگ رخ داد و جلوی صادرات گندم گرفته شد،کشورها متوجه این شدند که تکمیل‌کننده امنیت دفاعی، امنیت غذایی است، یعنی اگر می‌خواهیم امنیت ملی باشد حتما باید امنیت غذایی داشته باشیم، اگر امنیت غذایی نباشد خیلی راحت به ممالک دیگر سرسپرده می‌شویم و در کشور ما هم در نهاده‌های دامی و هم گندم مشاهده کردیم که باید به کشاورزی خیلی اهمیت بدهیم.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم به بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه و حتی تامین‌کننده مواد اولیه صنایع مخصوصا صنایع کشاورزی خیلی اهمیت داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه کشاورزی شهرستان هوراند با توجه به میکروکلیمای خاص این شهرستان پررنگ است گفت: انواع گیاهان دارویی به خصوص فیسالیس که محصولی گرمسیری است و جنبه صادراتی دارد در هوراند کشت می‌شود.

فتحی ادامه داد: علیرغم وسعت کم شهرستان هوراند، با توجه به اکوسیستم منطقه و سردسیر بودن شهرستان اما چایپاره هوراند منطقه گرمسیر است که میوه استوایی فیسالیس در سطح عالی کشت می شود و به دلیل چهارفصل بودن شهرستان هوراند سازمان جهادکشاورزی توجه ویژه به کاشت گیاهان دارویی دارد و خوشبختانه با سرمایه‌گذاری بومی در سطح خوبی با حمایت جهاد کشاورزی در حال اجراست.

وی در ادامه افزود: همچنین سماق محصولی است که در هوراند کشت می‌شود و در زندگی مردم تاثیرگذار است. سماق تا هشت سال قبل فقط محصولی خودرو بود ولی الان زراعی‌سازی محصول سماق انجام می‌شود و بیش از ۱۵۰ هکتار از این محصول کشت شده است که طبیعتا باید ظرفیت ایجاد کنیم و برای فرآوری این محصول تدابیری اندیشیده شود تا محصول نهایی از ارزش افزوده بیشتر برخوردار باشد. ایجاد فرآوری سماق نیز توسط بنیاد تعاون بسیج و با مشارکت کشاورزان یا سرمایه‌گذار بومی در قالب تشکیل تعاونی امکان پذیر است که سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای سرمایه‌گذاری در مجتمع گلخانه‌ای هوراند سرمایه‌گذارانی شناسایی شده‌اند، گفت: بزودی واگذاری این مجتمع به سرمایه‌گذار انجام می‌گیرد.

فتحی بیان کرد: لایروبی قنات، ایجاد جاده دسترسی به مزارع و کانال کشی اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی است و تمام پروژه‌هایی که در مناطق محروم هستند از طریق بسیج سازندگی با تهاتر اموال صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ها باعث شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری آن منطقه می‌شود، تصریح کرد: ما برای برگزاری جشنواره سماق حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=117114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});