• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

بی‌آبی در کنار رود ارس فاجعه‌ای برای مردم مغان است

  • کد خبر : 120798
  • 22 مهر 1402 - 10:45
بی‌آبی در کنار رود ارس فاجعه‌ای برای مردم مغان است
یاز اکو - نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌آبی در کنار رود ارس فاجعه‌ای است که مردم مغان از آن رنج می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، عباس جهانگیرزاده در نشست بررسی چالش‌های مدیریت منابع آب مغان که با حضور معاون وزیر نیرو در پارس‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: ضروری است مسئولان امر بیش از این در حق مردم این منطقه به ویژه تأمین منابع آب جفا نکنند.

وی تصریح کرد: بالاتر از همه دغدغه‌ها و مشکلات منطقه مغان، مردم این منطقه امروز از کمبود منابع آب در شهرها و روستاها و وضعیت نامطلوب فاضلاب به شدت گله‌مند و ناراضی هستند و انتظار دارند تا مسئولان امر در این حوزه اقدامی اولویت‌دار انجام دهند.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که ما در کنار رود ارس قرار داریم چرا باید ۶۵۰ روستای پارس‌آباد و بیله‌سوار از بی‌آبی رنج برده و حتی تانکر کافی برای آبرسانی نداشته باشیم.

جهانگیرزاده افزود: مجتمع‌های در حال احداث بعد از گذشت سال‌ها به نقطه فرسودگی رسیدند و حتی مجتمع «قره قاسملو حاضر» توان پاسخگویی منابع آب در حد یک روستا را ندارد و بهتر است به جای برخی تعارف، واضح و شفاف دغدغه‌های مردم را مطرح و پیگیر جذب اعتبارات ملی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع کشور، سهم این استان ۱۵ میلیارد تومان است و مردم این منطقه به ویژه روستانشینان انتظار دارند تا حداقل آب خامی به آنها تحویل داده شده تا زمینه پایداری آب و استفاده آن را برای خود مهیا کنند.

جهانگیرزاده اضافه کرد: مردم شهرها و روستاهای مغان اعم از اهالی بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت مطلوب آبرسانی و اجرای پروژه فاضلاب قرار ندارند و بهتر است مشکلات مردم را صادقانه انجام داده و به این امر اذعان کنیم که بی‌آبی در کنار رود ارس برای مردم این منطقه فاجعه‌بار است.

بلاتکلیفی پایاب سد خداآفرین به دلیل کمبود اعتبارات

وی بیان کرد: پایاب سد خداآفرین به دلیل کمبود اعتبارات بلاتکلیف به حال خود رها شده و کانال مغان نیز نیاز به لاینینگ و بهسازی دارد تا برداشت منابع آب به شکل مناسب انجام شود.

جهانگیرزاده آلودگی رود ارس را یکی دیگر از دغدغه‌های مردم منطقه اعلام کرد و ادامه داد: نباید در این حوزه افکار عمومی را به انحراف و حاشیه بکشانیم بلکه بهتر است اقدامات انجام شده حتی در حوزه دیپلماسی آب برای مردم به صورت شفاف بیان شود تا در مسیر بیان حقایق مردم نیز که محرم ما هستند، در جریان امور و پیگیری‌ها قرار گیرند.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های آب منطقه‌ای استان قدردانی کرد و از آب و فاضلاب خواست تا نسبت به اجرای پروژه‌های این بخش اقدامات مؤثر و پیگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=120798

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});