• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6

آب آشامیدنی ۲۲۰ روستای استان اردبیل از طریق تانکر سیار تامین می‌شود

  • کد خبر : 120803
  • 22 مهر 1402 - 11:30
آب آشامیدنی ۲۲۰ روستای استان اردبیل از طریق تانکر سیار تامین می‌شود
یاز اکو - مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: آب آشامیدنی ۲۲۰ روستا در این استان با استفاده از ۱۶ تانکر به صورت سیار تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علیرضا نعمت سلطانی روز شنبه اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب با خرید پنج تانکر جدید و با داشتن ۱۶ تانکر عملیات آبرسانی سیار را به بیش از ۲۲۰ روستا انجام می‌دهد و انتظار داریم تا با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی و طرح‌های آبرسانی بسیج سازندگی هر چه سریع‌تر این روستاها از منابع آب پایدار بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی آب پایدار روستاهای استان تامین خواهد شد، افزود: کمترین تخصیص و پرداختی منابع استان مربوط به حوزه آب و فاضلاب است که با این اعتبار اندک اجرای طرح‌های آبرسانی به خوبی پیش نمی‌رود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به اصلاح شبکه روستایی در استان برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه گفت: در یکی ۲ سال اخیر در شهرهای شمالی استان ۲۲ کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اصلاح شده است.

نعمت سلطانی همچنین درباره اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان اردبیل گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی، بسیج سازندگی سپاه استان آبرسانی به ۴۵۴ روستا را در قالب تفاهم نامه ای با آب و فاضلاب برعهده گرفته است.

پروژه آبرسانی به ۲۵۲ روستای اردبیل به بسیج سازندگی ابلاغ شده است

وی اضافه کرد: از این تعداد تا امروز پروژه آبرسانی به ۲۵۲ روستا به بسیج سازندگی ابلاغ شده است و برای این منظور ۴۷۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه پیش بینی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب تلاش می کند دیون خود به بسیج سازندگی را به موقع تامین و پرداخت کند، گفت: آبرسانی به ۶۴ روستای بخش موران شهرستان گرمی مغان نیز در قالب طرح آبرسانی بسیج سازندگی تعریف شده است.

نعمت سلطانی تصریح کرد: اگر یک هزار میلیارد ریال تامین و در اختیار بسیج سازندگی قرار گیرد، بسیج سازندگی طرحهای آبرسانی روستایی در استان را تکمیل خواهد کرد.

اختصاص۳۹۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فاضلاب پارس‌آباد

نعمت سلطانی با اشاره به فرسودگی شبکه فاضلاب شهرستان پارس‌آباد گفت: ۴۰ درصد شبکه سنتی فاضلاب پارس‌آباد دچار فرسودگی است و امسال ۳۹۰ میلیارد ریال منابع برای اصلاح شبکه فاضلاب اختصاص می‌یابد تا ۴۰ کیلومتر فرآیند اصلاح شبکه در این شهرستان انجام شود.

وی بیان کرد: در مناطق عشایری نیز در قالب بسته‌های تعریف شده برای تصفیه آب خام و تامین نیازمندی عشایر اقدامات خوبی انجام شده و سعی بر تامین منابع آب پایدار در قشلاقات استان هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل اضافه کرد: ۳۳ شهر و یک هزار و ۹۱ روستا در استان اردبیل زیرپوشش آب و فاضلاب هستند که سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد ر یال اعتبار برای ساماندهی و اصلاح شبکه اختصاص یافت و در سفر معاون آب و آبفای وزارت نیرو نیز مقرر شد یک هزار میلیارد ریال دیگر هم به این بخش اختصاص داده شود که این ارقام پاسخگوی نیازها نیست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=120803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});