• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

آبیاری نامتعارف چالش زیست محیطی و سلامت آذربایجان‌شرقی است

  • کد خبر : 123602
  • 15 آبان 1402 - 14:00
آبیاری نامتعارف چالش زیست محیطی و سلامت آذربایجان‌شرقی است
یازاکو - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: آبیاری نامتعارف یکی از چالش های مهم زیست محیطی، کشاورزی و سلامت این استان است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، شهنام اشتری روز دوشنبه در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی آذربایجان شرقی، بر پیگیری و اقدام قانونی لازم برای نظارت و کنترل آلودگی منابع آلاینده در مبداء از قبیل مراکز تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی تاکید و اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی باید بازرسی میدانی و کارشناسی از مزارع انجام داده و اسامی افراد متخلف در استفاده از آب های نامتعارف و آلوده را برای اقدام لازم به کارگروه مخاطرات ارائه کند.

وی بر لزوم تنویر افکار عمومی به منظور عدم استفاده از آب های آلوده، کثیف و نامتعارف در آبیاری برخی اراضی کشاورزی تاکید کرد.

اشتری یادآور شد: استفاده از آب‌های آلوده برای آبیاری برخی اراضی کشاورزی در کنار مخاطرات بهداشتی، آلودگی خاک و آب های زیرزمینی را به همراه دارد و چالشی اساسی به شمار می رود که یک روی آن معیشت کشاورزان و روی دیگرش سلامت مردم و محیط زیست است.

وی تنویر افکار عمومی توسط رسانه های گروهی در این زمینه را بسیار مهم خواند و ادامه داد: دستگاه های مسئول باید از ظرفیت های رسانه ای آذربایجان شرقی در موضوع آموزش عمومی به وِیژه برای کشاورزان نهایت استفاده را بکنند.

اشتری گفت: به لحاظ اهمیت کارکرد تصفیه خانه فاضلاب شهری در کنترل آلودگی های منطقه، شرکت آب و فاضلاب استان مکلف به ارائه برنامه زمان بندی و اعتبار مورد نیاز و نیز ارایه گزارش از پیشرفت فیزیکی اقدامات خود در تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهری کلان شهر تبریز است.

وی افزود: برای نتیجه گیری موثر از جلسات کارگروه مخاطرات زیست محیطی آذربایجان شرقی باید بر اساس وحدت رویه تعریف شده، هماهنگی و اقدامات لازم انجام پذیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=123602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});