• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

“چهار/ده” روی صحنه‌ می‌رود

  • کد خبر : 57534
  • 20 فروردین 1401 - 13:30
“چهار/ده” روی صحنه‌ می‌رود
یاز اکو - نمایش چهار/ده به کارگردانی رشاد معینی در تبریز به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو؛ رشاد معینی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: نمایش چهار/ده که تولید کارگاه تئاتر دست راست قرمز است. گروه دست راست قرمز، کارگاه آموزشی را با هدایت و نویسندگی من و مرتضی میرزازاده برگزار کرد و بازیگران در پروسه‌ای کارگاهی تمریناتی را انجام دادند و در این پروسه بعد از گذشت شش ماه به تولید این نمایش رسیدیم.

وی افزود: شکل اجرایی کار ما در ساختار کارگاهی و آزمایشگاهی بوده و در تلاش برای ادامه و تکمیل پژوهشی است که در نمایش قبلی، «تدفین کنت اورگاز» آغاز کرده بودیم.

این کارگردان جوان گفت: ریشه‌ی این پژوهش از موضوع پایان‌نامه‌ی مقطع کارشناسی ارشد من شروع شد که موضوع آن بررسی رابطه‌ی موقعیت با فرایند بازیگری بر اساس نظریه‌ی بافت‌شناختی ادارکی کوروش صفوی بود. همین موضوع باعث می‌شود تا به لحاظ اجرایی و متنی به فرم‌های جدیدی برسیم. الزاماً مسیر بی‌نقص و عالی نیست و به همین خاطر فضایی کارگاهی به خود می‌گیرد.

وی تأکید کرد: به همین خاطر است که ما فضایی جدا از فضای تئاتری بدنه را برای اجرای خود در نظر گرفتیم و قرار است در پارکینگ سینما ناجی این نمایش را اجرا کنیم.

معینی همچنین گفت: در این نمایش با طراحی صحنه سه بعدی و با استفاده از فضای مولتی‌مدیا اتفاقی را که برای ده نفر دانشجو در یک مکان می‌افتد را خواهیم دید.

گفتنی است، در این نمایش، مهدی نادری به عنوان طراح صدا و موسیقی، شاهین علوی به عنوان طراح پوستر و بروشور، هدیه کاملی و میلاد بصیرمعادن به عنوان دستیاران کارگردان، محمدرضا نعمتی به عنوان ویدیو پروگرمینگ، آیدا عقلمند آذریان به عنوان آرشیتکت، میر حمید مولویان و شهریار دژم‌خوی به عنوان عکاس، ثنا حسین‌زاده به عنوان منشی صحنه، امیر نادری به عناون مدیر اجرا، غزل خرازی به عنوان استایلیست و همچنین آیلا غفارپور، ابوالفضل کریمی اصل، ثنا حسین‌زاده، زهرا برنا، محمدرضا جدی، محمد صباغ، میلاد بصیر معادن، نوید حامدین نوبر، نارمیلا عبادی و هدیه کاملی به عنوان بازیگر، رشاد معینی را در اجرای این نمایش یاری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نمایش چهار/ده از ۲۲ فروردین‌ماه، ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه (بعد از افطار) در سالن پارکینگ سینما ناجی اجرای عمومی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57534

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});