• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

هدف نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طلا در تبریز ایجاد زمینه برای صادرات است

  • کد خبر : 123637
  • 15 آبان 1402 - 18:30
هدف نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طلا در تبریز ایجاد زمینه برای صادرات است
یازاکو - مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: هدف از برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهر سنگ‌ها و ماشین‌آلات در تبریز، ایجاد زمینه برای صادرات این صنعت است.

«حبیب ماهوتی» روز دوشنبه در نشست خبری برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهر سنگ‌ها و ماشین‌آلات، افزود: این نمایشگاه با حضور تعدادی از استان های مختلف و نمایندگان کشورهای همجوار از ۲۵ تا ۲۸ آبان در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه از سوی اتحادیه طلا و جواهر تبریز برگزار می شود و اقدامات لازم برای برقراری امنیت آن انجام شده و در این زمینه نیروی انتظامی همکاری تنگاتنگی با نمایشگاه بین المللی تبریز دارد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه در کنار ایجاد زمینه برای تامین طلا و جواهرات بازار منطقه از تبریز، صادرات تولیدات این صنعت به خارج از کشور است.

ماهوتی، با با بیان اینکه این نمایشگاه در فهرست ۷۴ برنامه برگزاری نمایشگاه در سال جاری قرار دارد، ادامه داد: اتحادیه طلا و جواهر تبریز امسال در این نمایشگاه ماشین آلات مربوط به تهیه زیور آلات را نیز به نمایش می گذارد.

در برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات زیربار زور نمی رویم

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات از ۱۷ آبان در نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: این نمایشگاه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود ولی نمایشگاه مال مطبوعات و ما است.

ماهوتی، با بیان اینکه احساس می شود گله ای بین مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد در زمینه برگزاری این نمایشگاه وجود دارد، افزود: در این خصوص نه زور خواهند گفت و نه زیربار زور خواهیم رفت و خواسته مطبوعات را انجام خواهیم داد.

هفدهمین نمایشگاه طلا و جواهرات در قالب ۸۰ غرفه برگزار می شود

رییس اتحادیه طلا و جواهر تبریز نیز در این نشست گفت: با توجه به پیشینه صنعت طلا و جواهر در تبریز، برای نخستین بار این اتحادیه مجری برگزاری هفدهمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره، گوهر سنگ‌ها و ماشین‌آلات شده است.

محمد پوراقدم شربیانی، افزود: در این نمایشگاه چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان شرکت دارند و میهمانانی از ترکیه، عراق و عمان برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده اند.

وی با اشاره به حضور میهمانانی از سراسر کشور در این نمایشگاه، اظهار کرد: این نمایشگاه در قالب ۸۰ غرفه برای نمایش محصولات تولیدی این صنعت و ماشین الات و صنایع وابسته طلا و جواهر به طور تخصصی برگزار می شود.

شربیانی ادامه داد: علاوه بر این نمایشگاه، نخستین همایش ملی توسعه صادرات طلا و منسوجات آن روز ۲۶ آبان با هدف ارایه راهکارهای علمی برای توسعه صادرات این صنعت در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=123637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});