• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

تحول اساسی در بازار تبریز با اجرای کفسازی و اقدامات عمرانی

  • کد خبر : 124485
  • 25 آبان 1402 - 9:30
تحول اساسی در بازار تبریز با اجرای کفسازی و اقدامات عمرانی
یازاکو - همایش علمی مربوط به بازار تبریز با همکاری واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۸ تبریز و دانشگاه فنی و حرفه ای الزهرا (س) در فرهنگسرای شمس تبریزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، حسین منیری فر در این همایش علمی که با حضور شهردار و معاونین منطقه ۸، معاون اداره کل میراث فرهنگی استان، اساتید دانشگاه در حوزه باستان شناسی و هنر، به همراه جمعی از بازاریان و دانشجویان دانشگاه الزهرا برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی بافت تاریخی فرهنگی شهر نیازمند ارتباط مستمر بین شهرداری و دانشگاه است تا از تکنولوژی های به روز در اجرای پروژه های مرمتی بهره جست.

وی افزود: تلاش می کنیم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر سازمان های دخیل در این امر، اقدام به رفع مشکلات بازار تاریخی تبریز کنیم.

شهردار منطقه ۸ خاطرنشان کرد: بازار تبریز پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر بوده و تلاش می کنیم با ساماندهی مناسب، از ظرفیت های این بازار تاریخی به بهترین نحو ممکن بهره ببریم.

منیری‌فر خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته کفسازی و اقدامات عمرانی مناسبی در بازار سرپوشیده انجام گرفته که با تمام قدرت در آینده نیز این اقدامات تداوم خواهد یافت و شاهد تحول اساسی بازار تبریز خواهیم بود.

شهردار منطقه ۸ تبریز اجرای طرح ایمنی بازار را از جمله طرح های مهم بازار برشمرد و گفت: آماده همکاری با اداره برق و گاز و سازمان آتش نشانی برای ایمنی بخشی بازار مسقف تبریز هستیم.

منیری فر در پایان از تدوین و آماده سازی کتاب بازار تاریخی تبریز با ذکر تیمچه ها، راسته ها، سراها، اسامی بازاریان قدیمی و علمای بازار و رویدادهای بازار تبریز خبر داد.

بازار تبریز نیازمند بازآفرینی است

در ادامه نواداد معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: شهر کهن تبریز مملو از آثار تاریخی بوده و بازار تاریخی تبریز نیز ثبت جهانی شده که باید تلاش کنیم هویت تاریخی این بازار حفظ شود.

وی افزود: پویایی و زندگی در بازار تبریز در جریان هست که در این راستا ضرورت دارد، آثار تاریخی بازار حفظ و مرمت شود تا میراث ماندگار برای آیندگان باشد.

معاون میراث فرهنگی استان در پایان افزود: بازار تبریز نیازمند بازآفرینی بوده که اقدامات مناسبی طی سالیان گذشته در آن انجام یافته وتداوم خواهد یافت و در کنار آن حفظ ایمنی و سیستم گرمایشی بازار یکی از اولویتهای کاری میراث فرهنگی و شهرداری تبریز میباشد و در این راستا باید همه نهادها و سازمان‌ها باهمکاری هم مشکلات موجود را حل کنند.

در پایان این همایش شهردار منطقه ۸ به رسم یادبود، لوح های تقدیری تقدیم بازاریان فعال، کارشناسان مرمتی، اساتید مرمتی بازار، اساتید باستان شناسی و خادمین بازار و … شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});