• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

شهردار بخش اروپایی استانبول: توسعه روابط با ارومیه را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم

  • کد خبر : 124528
  • 25 آبان 1402 - 13:15
شهردار بخش اروپایی استانبول: توسعه روابط با ارومیه را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم
یازاکو - شهردار بویوک‌چکمجه (buyukcekmece) بخش اروپایی استانبول گفت: تقویت و توسعه ارتباطات در بخش های مختلف از جمله تبادل تکنولوژی با ارومیه را با صورت ویژه دنبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، حسن آک‌گون در دیدار با حسین مهدی زاده که با حضور سلیمان چلبی، نماینده مردم شهر ماردین در مجلس ترکیه برگزار شد، افزود: با توجه به هم مرزی شهرستان ارومیه با کشور ترکیه و وجود فرهنگ و جغرافیای مشترک و ارتباط دیرینه ۲ کشور، توسعه روابط و تقویت ارتباطات ۲ کشور و ۲ منطقه خواسته قلبی ماست.

وی با بیان اینکه ایران و ترکیه به عنوان ۲ کشور برادر با هم متحد هستند، اضافه کرد: می توانیم با حفظ اتحاد و قدرت در منطقه با وجود تحریم های سنگین ظالمانه همچنان روز به روز اقتدار و پیشرفت خود را حفظ کنیم.

شهردار بویوک‌چکمجه ادامه داد: ظرفیت های موجود در مرزهای ایران و ترکیه فرصتی مناسب برای توسعه همکاری های مشترک است.

آک گون گفت: با تعامل و توسعه روابط مشترک می توانیم دروازه های تجاری، اقتصادی، صنعتی و توریسم را بگشاییم و گام های موثری در این زمینه برداریم.

شهردار ارومیه هم در این دیدار وجود سه پایانه مرزی سرو، رازی و بازرگان در آذربایجان غربی را فرصتی مغتنم جهت تسریع و بهبود مبادلات تجاری و اقتصادی برشمرد و افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود می توان گام های موثری در توسعه توریسم و سایر زمینه ها برداشت.

حسین مهدی زاده اضافه کرد: افزایش تبادل در حوزه شهری، شهرسازی و معماری با کشور ترکیه و شهرداری های مختلف این کشور در دستور کار است.

وی تاکید کرد: باید ۲ کشور با پرداخت تسهیلات ویژه به آژانس های گردشگری و حمایت از آنان در جهت رونق صنعت توریسم اقدام کنند.

شهردار ارومیه با اشاره به تکنولوژی پیشرفته کشور ترکیه در ساماندهی و بازیافت پسماند، خواستار تعامل و استفاده از این تکنولوژی در شهر ارومیه شد.

بر اساس این گزارش، بویوک‌چکمجه بخشی از شهر استانبول است که وسعت آن به ۱۷۳ کیلومتر مربع می رسد؛ این منطقه نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});