• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3

در لاین سوم شهید کسایی پیشرفت ۴۵ درصدی وجود دارد/عملیات اجرایی در اتوبان کسایی زیر ذره بین شورای شهر تبریز

  • کد خبر : 124848
  • 28 آبان 1402 - 19:30
در لاین سوم شهید کسایی پیشرفت ۴۵ درصدی وجود دارد/عملیات اجرایی در اتوبان کسایی زیر ذره بین شورای شهر تبریز
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی گفت: در لاین سوم شهید کسایی پیشرفت ۴۵ درصدی وجود دارد و اگر به کل پروژه اختصاص بدهیم ۲۷ درصد می باشد.

به گزارش یازاکو، اروجعلی علیزاده، با حضور در صحن علنی شورای شهر بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۶۵۰ هزار تن آسفالت در محورهای مواصلاتی استان توزیع شده است.
مدیرکل راهدای استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود از ثبت ۲۳۱ میلیون تردد در جاده های استان توسط دوربین ها خبر داد و گفت: ۱۰۰دستگاه دوربین ثبت تخلفات و ۱۰۰ دستگاه ترددشمار در طول محورهای شریانی داریم که آمارهای دریافتی از طریق این دستگاه ها صورت گرفته است.
اروجعلی زاده خاطر نشان شد: طرح تعریض اتوبان کسایی و جابجایی درختان از اردیبهشت ماه سال جاری کلید خورده بود که طبق پیش بینی ها این طرح تا ۱۸ ماه بطول انجامیده است.

وی ادامه داد: عملیات خاکبرداری و زیرسازی این طرح از طریق اداره راهداری انجام گرفته و آسفالت و نیوجرسی را شهرداری تهیه کرده و بحث روشنایی نیز با اداره برق است، لازم می دانم که بگویم از صبر و شکیبایی مردم نیز تشکر می کنم و امیدوارم با همکاری شهرداری این پروژه را سریعا به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: در زمان ساخت کلیه ابنیه های فنی و جسم راه ۶ خطه طراحی و اجرا و روسازی آن ۴ خطه اجرا گردیده است

وی گفت: در ضلع شرقی تبریز ، ترمینال وجود ندارد پیشنهاد میکنم در این ضلع ترمینالی طراحی شود تا مسافران آن منطقه از آن مسیر جابجا شوند

وی خاطر نشان شد: استان آذربایجان شرقی با مساحت حدود ۴۵ هزار کیلومتر مربع ۲۷ درصد از کشور و جمعیت حدود ۴ میلیون نفر با ۲۱ شهرستان ، ۷۰ شهر ۲۷۱۰ روستا قطب صنعتی، کشاورزی و معدنی شمال غرب کشور با دو پایانه مرزی جلفا و نوردوز محل اتصال کشور های قفقاز و با قرار گرفتن در مسیر کریدو های حمل و نقل بین المللی نقش مهمی را در امر حمل و نقل ایفا می کند.

زنگ خطر ترافیک شهری در اتوبان پاسداران و اتوبان کسایی

فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه اظهار کرد: روشنایی کنارگذرغربی یکی از مباحثی بوده که بارها در این خصوص تذکراتی ارائه داده ایم ولی همچنان مسکوت مانده ، همچنین روشنایی محدوده دیزل آباد هم از این قاعده مستثنی نبوده و لازم است در این باره سریعا اقداماتی اتخاذ شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود مطرح کرد: در رابطه با بحث تبریز بازرگان هم لازم است گزارشی از سوی مجموعه های ذیربط ارائه شود، همچنین در رابطه با امتداد اتوبان پاسداران به جاده صوفیان نیز مطالبی تشریح شود.

بابایی اقدم در پایان سخنانش مطرح کرد: ترافیک شهری در اتوبان های کسایی و پاسداران نیز زنگ خطری است که باید از اکنون برای این موضوع اقدامات و تصمیماتی جدی اتخاذ کنیم.

 

روح الله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این جلسه مطرح کرد: بلاتکلیفی پروژه های برون شهری یکی از موضوعاتی بوده که همواره ما آن را مطرح کرده ایم، عموما پروژه های شهرسازی ناقص و مسکوت می ماند و لازم است در این رابطه اقدامات جدی اتخاذ شود.
رشیدی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: کنار گذر دوم تبریز هم موضوع دیگری است که طبیعتا افتتاح این کنارگذر در رابطه با ترافیک شهری تاثیر مثبتی به دنبال خواهد داشت، بحث دیگر هم نحوه کار در عملیات در اتوبان شهید کسایی بوده که ظاهرا ایمن سازی چندان مورد توجه نگرفته است و باید تمامی جوانب رعایت شود.
احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه عنوان کرد:بحث تبادل پاسداران و کسایی با آزاد راه تهران موضوعی است که در جلسه امروز مطرح نشد و لازم دانستم در این خصوص یادآوری هایی داشته باشیم و خواستار توضیحاتی باشم.
شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه بیان کرد:در ارتباط با ستون هایی که وسط بزرگراه کسایی وجود دارد چه اقداماتی توسط مجموعه های ذیربط انجام خواهد گرفت، و اینکه در رابطه با رینگ دوم تبریز هم مطالبی تشریح شده تا اطلاعات بیشتری به عموم دهیم، و همچنین برنامه های مجموعه راهداری در خصوص آسفالت ریزی اتوبان تبریز- زنجان نیز بیان شود.
یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: زمان بهره برداری اتوبان شهید کسایی اعلام شود، در برخی از جاده ها آسفالت اساسی صورت می گیرد ولی بحث تابلو و خط کشی از یاد می رود که لازم است به این مهم توجه ویژه ای شود.

 

بجانی در ادامه سخنانش یادآور شد: شهرداری تبریز سال گذشته در رابطه با حذف نمک پاشی به جهت عدم آسیب به آسفالت معابر اقدامات ارزشمندی اتخاذ کرده بود که خواهشمندیم مجموعه راهداری امسال در این رابطه همراه شهرداری باشد تا نتایج مثبت بیشتری را شاهد شویم. از شهرداری هم خواهشمندیم در خصوص بحث نیوجرسی گزارشی ارائه دهد.
علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: یکی از مسائل مشترک بین شهرداری و راهداری مربوط به ترمینال بوده که این مجموعه یکی از افتخارات شهر تبریز در کشور است، باید به رفع ضعف این مجموعه توجه ویژه ای شود و نظارت های بیشتری صورت گیرد و برنامه های تشریح شود.
سیدکاظم زعفرانچیلر، رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه بیان کرد: دو رمپ در مطالعات اولیه اتوبان شهید کسایی در نظر گرفته شده بود که بعدا تعداد این رمپ ها افزایش داده شده است.سوال اینست که آیا برای این موضوع تدابیری اتخاذ شده است؟ و این رمپ ها در چه مرحله ای از اجرا قرار دارد ؟
لازم به توضیح است یعقوب هوشیار شهردار تبریز و اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری استان آذربایجان شرقی در خصوص سوالات مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مباحثی را تشریح کرده و بحث و بررسی هایی انجام دادند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});