• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

نمایش «دروغ» از فردا به روی صحنه می‌رود

  • کد خبر : 125935
  • 08 آذر 1402 - 13:39
نمایش «دروغ» از فردا به روی صحنه می‌رود
یازاکو - نمایش «دروغ» به کارگردانی فرزین ریحانی راد از ۸ آذر ماه از ساعت ۱۹ در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، فرزین ریحانی راد، کارگردان نمایش «دروغ» ضمن تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه، به موضوع این نمایش اشاره کرد و گفت: زلر از جمله نویسندگان در قید حیاتی است که در نمایشنامه‌های خود به مشترکات انسانی و معضلات مشترک بین آدم‌ها پرداخت کرده است. در نمایشنامه دروغ نیز چالشی برای مخاطب در خصوص مسئله دروغ یا حقیقت ایجاد می‌شود که روابط را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه اذعان داشت: رسالت هنر در نهی یا تائید یک مسئله اخلاقی مثل دروغ نیست. هنرمند با اثر هنری تعریفی از خود ارائه می دهد. این موقعیت به عنوان یک چالش مطرح می‌شود و سوالی برای مخاطب ایجاد می‌کند که ذهن او را نسبت به یک موقعیت به فکر وا می دارد و هرکسی از زاویه دید خود به قضیه نگاه می‌کند. ریحانی ادامه داد: خواستیم تماشاگر و بیننده را اینگونه به چالش بکشیم تا از خود این سوال را بپرسد که اگر من جای آن کاراکتر بودم چه می‌کردم؟

او در پایان برنامه های آتی خود را بسته به موقعیت سالن های تئاتر تبریز خواند و گفت: محدودیت پلاتو‌ها، باعث ترافیک کارها شده است و روزهای اجرای نمایش‌ها در تبریز محدود و دلسرد کننده است. واقعا سالن نداریم! از اولین سال تاسیس اولین دانشگاه تئاتر در تبریز یعنی از سال ۸۲ تاکنون و در طی بیست سال ،فارق التحصیل ها و هنرمندان زیادی به این حرفه اضافه شده‌اند که در مقابل سالن های تئاتر رو به افول بوده است؛ حتی سازو کار مشخصی برای درجه بندی سطح کیفی کارگردان‌ها و نمایش‌ها وجود ندارد و این مسئله برای تئاتر تبریز باعث تاسف است.

علی مراتبی، تهیه کننده نمایش از علاقه ویژه خود به حوزه هنر و تئاتر گفت و افزود: به نظرم برای تحولات نگرشی در هر حوزه ای، بهترین تریبون صحنه ی تئاتر است. در حوزه نمایش بحث اقتصادی و سود اقتصادی مطرح نیست و تماما دینی بر ضمه‌ی کسانی است که برای اعمال این تحولات، خود را مسئول می‌دانند.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه‌ها در تاثیرگذاری بر افکار عموم اظهار داشت: دانشگاه در دهه‌های اخیر رو به انفعال است. در گذشته قشر دانشجو در اتفاقات سیاسی و اجتماعی، حضور فعال و تأثیر گذاری داشت. به نظرم فقط هنر است که می‌تواند نشاط و تاثیرگذاری مفید را به مردم انتقال بدهد. 

این گزارش حاکی است، فرزین ریحانی‌راد پس از نمایش‌های موفق «زواپیدم» و «روال‌عادی» اینبار نمایش «دروغ» را با همکاری تیم بازیگری حامد منافی، سنا پورسعیدی، مهرداد نیکجو، دریا عالی از روز چهارشنبه ۸ آذرماه ساعت ۱۹ در پلاتوی استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به روی صحنه خواهد برد.

زنگ افتتاح این نمایش را دکتر سودابه داوران به صدا در خواهد آورد.

دکتر سودابه داوران، استاد شیمی و محقق تبریزی، برنده چهارمین دوره جایزه کمک به علوم و فناوری نانو در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و دارنده مدال طلای این سازمان در پاریس، زنگ افتتاح نمایش «دروغ» را به صدا در می‌آورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125935

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});