• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان:

۹۵ درصد نهضت ملی مسکن آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند اجرا می‌شود

  • کد خبر : 126831
  • 16 آذر 1402 - 20:00
۹۵ درصد نهضت ملی مسکن آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند اجرا می‌شود
یازاکو - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به تاکیدات وزارت راه و همچنین دولت سیزدهم در مورد تامین مسکن و پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، گفت: ۹۵ درصد نهضت ملی مسکن استان در شهر جدید سهند اجرا می‌شود و با توجه به این‌که زحمات بر دوش شرکت عمران است، اما برنامه ریزی‌ برای کاهش بار مسکن از دوش شهر جدید سهند ضرورت دارد.

سید احمد موسوی، در دیدار مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: نگاه به شرکت عمران شهر جدید سهند به عنوان مشاوران زبده و در حقیقت بازوی اجرایی ما در حوزه مسکن بوده و امیدواریم خروجی این همدلی، خدمت‌رسانی به مردم شریف استان باشد.

وی با تاکید بر این‌که شهر جدید سهند یک شهر خوشنام و آینده دار است، اما باید تلاش و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا بار نهضت ملی مسکن از روی این شهر برداشته شده و به طور متناسب در تمام استان توزیع شود، افزود: باید به فکر توزیع جمعیتی مناسب در استان باشیم، چراکه اجرای حجم انبوهی از مسکن تنها در یک منطقه به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی مختلفی نیاز دارد.

موسوی با تاکید بر این‌که باید با هم‌افزایی و همراهی و اجرای طرح‌های ابتکاری و خلاقانه، نهضت ملی مسکن را در استان سرعت داده و دغدغه‌های مردم را نیز کاهش دهیم، ادامه داد: ایجاد شهرهای جدید و رونق شهرهای اطراف می‌تواند به عنوان یکی از عوامل جلوگیری از مهاجرت مورد نظر باشد و توسعه شهرهای جدید و گسترش بافت‌ جمعیتی به سود شهرهای‌ بزرگ است.

فرهاد سعیدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این دیدار با تاکید بر این‌که به عنوان بازوی اجرایی فعال در کنار اداره کل راه و شهرسازی استان هستیم تا پروژه‌های نهضت ملی مسکن با کیفیت خوب و در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شود، گفت: شهر جدید سهند جزو سه شهر جدید برتر در کشور بوده و در زمینه کیفیت مساکن نهضت ملی مسکن نیز جزو برترین‌ها است.

وی با اشاره به احداث بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند و اختصاص زمین به ارزش هشت هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها توسط شرکت عمران، یادآور شد: در راستای نظارت بر کیفیت اجرای پروژه‌ها، لایه‌های مختلف نظارتی چینش کردیم که هیچ موردی از چشم دور نماند و این امر نتایج خوبی در کیفیت پروژه‌ها داشته است.

وی با استقبال از نظرات مطرح شده در خصوص کاهش بار مسکن از پیکره‌ شهر جدید سهند و ضرورت توزیع پروژه‌های مسکن در سطح استان، خاطرنشان کرد: شهر جدید سهند ظرفیت‌های بسیاری دارد، اما به علت مستقر نشدن دستگاه‌های خدمت رسان در شهر جدید سهند، شرکت عمران به علت مسئولیت‌های اجتماعی به پروژه‌های روبنایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز ورود کرده است.

سعیدی، هزینه ریالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند را ۳۲ همت عنوان کرد که مطابق قیمت بازار آزاد برابر با ۵۰ همت می‌شود، ادامه داد: علی رغم برخی مسائل، از برنامه‌ سال نیز جلوتر هستیم و با این‌که بودجه امسال ۲۸۰ میلیارد تومان بود، اما در حال حاضر ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه علاوه بر پروژه‌های ملی مسکن، در شهر جدید سهند اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که طی ماه‌های قبل ۱۰۰۰ قطعه در قالب طرح جوانی جمعیت در استان به متقاضیان اهدا شد که ۳۲۲ قطعه آن توسط شرکت عمران شهر جدید سهند تامین شده بود، خاطرنشان کرد: اساس کارمان را بر مبنای خدمت‌رسانی به مردم قرار داده‌ایم و در این رابطه تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم.

به گزارش یازاکو، به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید سهند، در این دیدار بر همیاری و هم‌افزایی بین دو مجموعه در راستای تامین مسکن برای متقاضیان تاکید شده و مقرر شد تعاملات سازنده بین طرفین در این رابطه برقرار باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});