• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

کشف ۹۵ درصدی جرائم فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی/ ۴۵۷ حساب مسدود شد

  • کد خبر : 58025
  • 23 فروردین 1401 - 19:00
کشف ۹۵ درصدی جرائم فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی/ ۴۵۷ حساب مسدود شد
یاز اکو - رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش 15 درصدی جرائم فضای مجازی در سال 1400، گفت: 95درصد جرائم فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی منجر به کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، محسن محمودی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک حلول مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات همچنین تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، اظهار کرد: کاربران اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی باید در این فضا نسبت به امر به معروف و نهی از منکر این واجب فراموش شده اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند، چراکه توج به معنویت و فضایل اخلاقی سدی محکم در برابر آسیب‌ها و جرائم فضای مجازی است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ و در مقایسه با سال قبل جرائم فضای مجازی ۱۵ درصد در استان افزایش یافته و در مقابل شاهد کشف ۹۵ درصدی جرائم فضای مجازی در استان هستیم.

محمودی تصریح کرد: با همکاری و تعامل سازنده اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم در بحث فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی اقشار جامعه قدم‌های موثری برداشته شده و در رزمایش بصیر سال ۱۴۰۰ در فضای مجازی تعامل و همکاری خوبی با رسانه‌های استان داشتیم و در یال جدید هم با همکاری رسانه‌های استان در بحث فرامین مقام معظم رهبری و جهاد تبیین را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به جرائم اولویت‌دار فضای مجازی استان،گفت: برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز با ۲۳ درصد رتبه اول، کلاهبرداری رایانه.ای با ۲۱ درصد در رتبه دوم، نشر اکاذیب با ۱۷ درصد،کلاهبرداری اینترنتی ۷ درصد و مزاحمت‌های اینترنتی با ۴ درصد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

این مقام انتظامی افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۵۷ حساب مسدود و ۶۱ میلیارد ریال توسط مرکز فوریت‌های سایبری همچنین شکوائیه‌های واصله به پلیس فتا استان مقدار ۳۲ میلیارد ریال آن به مالباختگان استرداد شده است و در این مدت ۲۶ هزار نفر مراجعه‌کننده حضوری به پلیس فتا داشتیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: هیچ وقت تصاویر و اطلاعات محرمانه و شخصی خود را در گوشی‌های تلفن همراه و رایانه‌های متصل به اینترنت ذخیره نکنند، هر خبر و شایعه را در فضای مجازی منتشر نکنند، سواد رایانه‌ای خود را بالا ببرند و به پیامک‌های تبلیغاتی و وسوسه‌انگیز توجه نکرده، چراکه هیچ سازمان و ارگانی جهت تحویل جایزه هیچ کسی را به پای دستگاه‌های خودپرداز نمی‌کشاند.

رئیس پلیس فتا استان به جوانان توصیه کرد در سایت‌های شرط‌بندی عضو نشوند و از والدین درخواست کرد: بر رفتار و عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته و تا حد ممکن سواد سایبری خود را افزایش داده تا در دام کلاهبرداران و مجرمان فضای مجازی گرفتار نشوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});