• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

توافق برای آزادی و تبادل اسرای دو کشور آذربایجان و ارمنستان

  • کد خبر : 126837
  • 17 آذر 1402 - 10:00
توافق برای آزادی و تبادل اسرای دو کشور آذربایجان و ارمنستان
یاز اکو - نهاد ریاست جمهوری آذربایجان و دفتر نخست وزیر جمهوری ارمنستان بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤخو، در این بیانیه آمده است جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان این دیدگاه را دارند که فرصتی تاریخی برای دستیابی به صلح مورد انتظار در منطقه به وجود آمده است. دو کشور بر قصد خود برای عادی سازی روابط و دستیابی به توافق صلح بر اساس احترام به اصول حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید کردند.
در نتیجه مذاکرات بین نهاد ریاست جمهوری آذربایجان و دفتر نخست وزیر جمهوری ارمنستان توافق شد تا در راستای اعتمادسازی بین دو کشور گام های جدی برداشته شود.
جمهوری آذربایجان با رویکرد ارزش‌های انسان دوستانه و ​​به عنوان یک اقدام خیرخواهانه ۳۲ نفر از نظامیان ارمنی را آزاد می‌کند در مقابل جمهوری ارمنستان نیز به نوبه خود با همان رویکرد انسان دوستانه و ​​در اقدامی خیرخواهانه ۲ سرباز آذربایجانی را آزاد می کند.
به عنوان حسن نیت جمهوری ارمنستان از نامزدی خود برای میزبانی بیست و نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP29) انصراف داده و از نامزدی جمهوری آذربایجان حمایت می کند. جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان امیدوارند سایر کشورهای عضو گروه اروپای شرقی نیز از نامزدی آذربایجان حمایت کنند. جمهوری آذربایجان هم به عنوان حسن نیت از نامزدی ارمنستان برای عضویت در کنوانسیون تغییرات آب و هوایی از گروه اروپای شرقی حمایت می کند.
جمهوری آذربایجان و ارمنستان به گفت وگوها برای اجرای اقدامات اعتمادساز اضافی در آینده نزدیک ادامه خواهند داد و از جامعه بین المللی می خواهند که از تلاش های دو کشور حمایت کنند که به ایجاد اعتماد متقابل کمک خواهد کرد که تاثیر مثبتی بر کل منطقه قفقاز جنوبی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});