• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

زمینه اشتغال ۴۳۶۰ نفر در آذربایجان شرقی فراهم شد

  • کد خبر : 94160
  • 17 بهمن 1401 - 10:00
زمینه اشتغال ۴۳۶۰ نفر در آذربایجان شرقی فراهم شد
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی، بهره‌برداری از تعداد ۲۱۰ پروژه در ۱۸ شهرستان استان در قالب پروژه‌های صنعتی و معدنی دهه فجر را اتفاقی مهم دانست و گفت: با بهره برداری از این تعداد پروژه زمینه اشتغال ۴ هزار و ۳۶۰ نفر فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عابدین خرّم، در آیین افتتاح ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی و ۴۴ طرح زیرساختی شهرک‌ها و واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی در شهرک صنعتی آخولای تبریز، گفت: باید به افسران و سربازان تولید و صنعت استان در این شرایط سخت اقتصادی دست مریزاد گفت که کاری می‌کنند کارستان و در نتیجه این اقدامات شاهد تداوم فرآیند تولید در جای جای استان هستیم و این فعالیت ها به معنی ایجاد اشتغال، عدم وابستگی به خارج، ایجاد امید و ساخت آینده‌ای درخشان می باشد که مورد تاکید فراوان مقام رهبری است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها که نهال امید در دل همه مردم کشور و استان و به ویژه جوانان کاشته می‌شود و چنین دستاوردی با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به تاریخ سازی مردم آذربایجان و تبریز در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، افزود: تبریزی‌ها که با قیام ۲۹ بهمن خود به ثمر نشستن انقلاب اسلامی را چند سال تسریع کرده و در همه صحنه‌ها و برهه‌ها امتحان خود را به بهترین شکل پس داده‌اند، در طول تاریخ ثابت کرده اند که با وجود همه مشکلات اگر یک قدم از سوی مسئولان برداشته شود قدم‌های متعددی را پشت سر آنها بر می‌دارند.

خرم یکی از موضوعات مهم حوزه های اقتصادی آذربایجان شرقی را توسعه بخش معدن اعلام و اضافه کرد: تعداد ۲۵ پروژه دهه فجر امسال مربوط به این بخش است که شاید از نظر اشتغال آمار پایین داشته و ۱۰۰ نفر است، اما به دلیل زوال ناپذیر بودن بخش معدن و نیز با توجه به رتبه یک ذخایر معدنی کشور برای آذربایجان شرقی، این اشتغال ها پایدار، تحول بخش و تاثیرگذار در سایر بخش ها است.

وی با بیان اینکه تنها در فاصله بین هفته دولت سال قبل تا هفته دولت امسال پروژه‌هایی به ارزش ۲۴ همت(هزار میلیارد تومان) با کمترین کمک‌های دولتی و بیشترین سهم بخش خصوصی در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده‌ است،گفت: در دهه فجر امسال نیز پروژه هایی به ارزش ۱۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی افتتاح می شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});