• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

بارش برف شهرهای آذربایجان شرقی را سفیدپوش کرد

  • کد خبر : 127842
  • 27 آذر 1402 - 10:15
بارش برف شهرهای آذربایجان شرقی را سفیدپوش کرد
یازاکو- رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف در شب گذشته، بیشتر شهرهای استان را سفیدپوش کرد.

به گزارش یازاکو به نقل از ایرنا، «محمد امیدفر»، روز دوشنبه با بیان اینکه بیشترین بارش برف از هوراند به میزان ۶ میلی متر گزارش شده است، افزود: به دنبال بارش برف احتمال لغزندگی معابر و اختلال در تردد جاده ای در سطح استان به ویژه نواحی سردسیر و کوهستانی وجود دارد بر این اساس رانندگان برای تردد در این نواحی احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به خروج سامانه بارشی از امروز از استان، پیش بینی می شود فردا صبح در شهرهای سردسیر و کوهستانی دما به صورت محسوس کاهش یابد و یخبندان روی دهد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تا اواخر هفته جوی پایدار در استان حاکم می شود بنابراین احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی استان وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان، مرند و هریس با دمای منفی پنج درجه و کلیبر با دمای مثبت ۲۰ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی دمای تبریز در سردترین زمان به منفی سه درجه و در گرمترین زمان به مثبت ۱۲ درجه رسید و دمای فعلی( ۹ صبح) این شهر منفی ۲ درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

 

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و ربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});