• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

ایجاد ۱۸ فرصت شغلی با ورود هر کامیون ترانزیت به آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 128160
  • 29 آذر 1402 - 19:35
ایجاد ۱۸ فرصت شغلی با ورود هر کامیون ترانزیت به آذربایجان‌شرقی
یازاکو - ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی سهم استان از کل ترانزیت کشور را چهار درصد و معادل ۴۲۵ تن اعلام کرد و گفت: با ورود هر کامیون به استان ۱۸ فرصت مستقیم و غیرمستقیم شغلی ایجاد می‌شود و هر تن ترانزیت ۱۰۰ دلار برای استان سود دارد.

صادق نامدار  ظهر چهارشنبه در مراسم بهره.برداری از ۲۲۴۶ کامیون جدید در ناوگان باری آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: حجم ترانزیت کل کشور  در هشت ماهه امسال ۱۱ میلیون تن بوده که سهم استان از این میزان ۴۲۵ تن یعنی معادل چهار درصد از کل ترانزیت کشور است و تا کنون ۱۰ هزار مجوز خروج موقت توسط گمرکات استان صادر شده است. 

مدیر گمرک تبریز خاطرنشان کرد: با ورود هر کامیون به استان ۱۸ فرصت مستقیم و غیرمستقیم شغلی ایجاد می شود و هر تن ترانزیت ۱۰۰ دلار برای استان سود دارد اما با وجود موقعیت بی‌نظیر ترانزیتی آذربایجان‌شرقی از این ظرفیت به درستی استفاده نکرده‌ایم و با توجه به گشایش کریدور جدید ارس باید نگاهی فراملی به این حوزه داشته باشیم. 

نامدار افزود: گمرک جلفا با ظرفیت فعلی به هیچ عنوان پاسخگوی این موقعیت نیست و توسعه همزمان منطقه نخجوان نیز باید مد توجه باشد و این در حالی است که تا کنون یک مورد محموله گمرکی با مبدأ و مقصد فرودگاه شهید مدنی تبریز ثبت نشده و آمادگی ایجاد گمرک کارگو در این فرودگاه را داریم. 

ترخیص ۵۵۰ دستگاه کامیون جدید از گمرکات آذربایجان‌شرقی

وی از ترخیص ۵۵۰۰ دستگاه کامیون جدید از گمرکات استان نیز خبر داد و گفت: با هدف بهبود کیفیت خدمات زمان درخواست وصول از بیش از ۴۰ روز به ۴ روز کاهش یافته و ملاقات با همسایگان مرزی برای تسهیل امور گمرکی انجام شده و موضوعاتی چون همجواری با آذربایجان و ارمنستان و  تفاهم‌نامه‌های گمرکی با کشورهای اوراسیا همگی موضوعاتی هستند که باید برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های گمرکی برای توسعه آذربایجان‌شرقی مورد توجه قرار گیرد. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=128160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});