• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

مشکلات مرز بازرگان با مسوولان ترکیه‌ای بررسی شد/ تلاش برای تمهید راه حل کاهش ترافیک مرزی

  • کد خبر : 129158
  • 08 دی 1402 - 18:00
مشکلات مرز بازرگان با مسوولان ترکیه‌ای بررسی شد/ تلاش برای تمهید راه حل کاهش ترافیک مرزی
یازاکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جلسه ویژه با مسوولان کشور ترکیه برای رفع مشکل تردد کامیون ها در مرز بازرگان گفت: تلاش داریم با همکاری ۲ کشور راه حل ویژه ای برای رفع مشکل تمهید شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، ایرج دست نشان روز جمعه افزود: امیدواریم این جلسه منجر به بهبود فرآیندهای مرزی کشور ایران و ترکیه در بخش تجاری و مسافری شود.

وی ادامه داد: به دلیل مسائل و موارد بسیار در ۲ طرف مرزها، تعداد زیادی کامیون در صف تشریفات مرزی و عبور از مرز هستند که این موضوع منجر به ایجاد نارضایتی در میان تجار، شرکت های حمل و نقل و رانندگان می شود.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی در مرز گوربلاغ ترکیه و بسته بودن یکی از گیت ها، روند تردد کامیون ها و تریلی را کاهش داده است، اضافه کرد: بر اساس آمار طی ۲۰ روز گذشته، میانگین ورودی در طرف کشور ایران نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۴ درصد و خروجی ۴۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی با اشاره به پیشنهاداتی برای رفع مشکل جاری اظهار کرد: برای برقراری توازن در پذیرش تریلی ها که مساله مشترک بین ۲ کشور است، تمایل داریم که حساسیت این موضوع منجر به کاهش زمان توقف تریلی ها شود.

دست نشان گفت: در این جلسه با توجه به وجود تاخیر در تردد به دلیل کاهش تعداد گیت‌ها پیشنهاد شد که بهتر است تردد ورود و خروج از طریق زمان بندی تفکیک شود به صورتی که ۶ یا ١٢ ساعت مجزا برای ورود و خروج اختصاص داده شود.

وی اظهار امیدواری کرد که رفع مشکلات باعث رضایت کافی رانندگان هر دو طرف شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});