• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

برداشت بیش از ۷۰۰۰ تن محصول انار از باغات استان آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 33527
  • 22 مهر 1400 - 10:45
برداشت بیش از ۷۰۰۰ تن محصول انار از باغات  استان آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برداشت بیش از 7000 تن محصول انار از باغات استان آذربایجان شرقی در سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس محمدباقر بی پروا در حاشیه جشن برداشت انار در روستای ذکیر شهرستان هوراند در گفتگو با خبرنگاران ضمن اظهار این مطلب افزود: سطح زیر کشت باغات انار در استان آذربایجان شرقی بیش از ۵۰۵ هکتار می باشد که ۴۷۹ هکتار از این باغات بارور و ۲۶ هکتار نیز غیر بارور است.
وی با بیان اینکه باغات انار در سطح ۷ شهرستان استان اعم از جلفا، خداآفرین، میانه، هوراند، مرند، کلیبر و شبستر پراکنده است ادامه داد: ۹۵ درصد باغات انار استان آذربایجان شرقی متعلق به دو شهرستان جلفا و خداآفرین می باشد و شهرستان جلفا با دارا بودن ۲۹۵ هکتار حائز رتبه اول و شهرستان خداآفرین با ۱۸۶ هکتار دارای رتبه دوم در استان است.
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی غالب ارقام باغات انار استان را از نوع رقم گلوشاه، آق شاور، بومی ملس، بومی خاروانا، انار ترش و انار ساوه اعلام نمود و افزود: انارهای تولید شده در استان با توجه به شرایط اقلیمی از مرغوبیت بالا برخودرار بوده و دارای مزیت صادراتی می باشد و بصورت تازه خوری مصرف و رب انار نیز تهیه می شود.
وی با بیان اینکه میزان تولید سالانه انار در آذربایجان شرقی بیش از ۷۰۰۰ تن می باشد ادامه داد: محصولات تولیدی عمدتاً به بازارهای داخلی اعم از داخل استان و استانهای همجوار عرضه می گردد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});